خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب شرکت کننده در طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان، عمامه را تاج افتخار یک روحانی دانست و اظهار داشت: اعتقاد بنده و تجربه من و روایاتی که وجود دارد دال بر این است که هیچ کاری مهمتر، باارزش‌تر و با عظمت‌تر از طلبگی نیست، اگر کسی به این معنا معتقد نباشد باید به این اعتقاد دست پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۳۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب شرکت کننده در طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان، عمامه را تاج افتخار یک روحانی دانست و اظهار داشت: اعتقاد بنده و تجربه من و روایاتی که وجود دارد دال بر این است که هیچ کاری مهمتر، باارزش‌تر و با عظمت‌تر از طلبگی نیست، اگر کسی به این معنا معتقد نباشد باید به این اعتقاد دست پیدا کند.

وی ادامه داد: کسی که چنین اعتقادی نداشته باشد نه در زمینه تحصیل فعالیت خوبی دارد و نه می‌تواند کاری کند که فرزندانش طلبه بشوند، همانطور که فرزندان برخی روحانیون طلبه نمی‌شوند، این دسته از روحانیون در حقیقت معنای واقعی طلبگی را درک نکرده اند، مسأله طلبگی تنها تلبس نیست، بلکه موضوع مهم هدایت مردم است.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: امام هشتم(ع) فرمودند: خداوند رحمت کند کسانی که امور ما و مکتب ما را احیا می‌کنند، از ایشان سؤال شد چگونه امر شما احیا می‌شود؟ ایشان فرمودند: کسانی که علوم ما را می‌آموزند و به دیگران تعلیم می‌دهند. این افراد مشمول دعا و رحمت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار می‌گیرند و این اشخاص بنابر توصیفی که ذکر شده است طلاب هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم می‌فرمایند: کسی که از خانه خارج شود و علم دین را بیاموزد برای اینکه باطلی را به حق برگرداند و گمراهی را هدایت کند مانند عبادت چهل سال است، همچنین پیامبر(ص) به امام علی(ع) می‌فرمایند یاعلی اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از اینکه همه آنچه خورشید بر آن می‌تابد از آن تو باشد و آن را در راه خیر هزینه کنی، این روایات بیانگر اهمیت و عظمت هدایت گری است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر کاری بزرگ باشد کسی که آن را انجام می‌دهد هم بزرگ و ارزشمند است اظهار کرد: بنابراین کار طلبگی کاری ساده نیست و نباید با دلهره و شک و تردید در آن وارد شویم، کسانی که خدا را فراموش می‌کنند بنابر آیات قرآن خداوند کاری می‌کند که خودشان را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه هرکسی باید بنگرد برای آینده خود چه کرده است، گفت: اگر روز قیامت را فراموش کنیم خداوند در روز قیامت ما را فراموش می‌کند، یعنی ما را در قیامت به حال خود رها خواهد کرد، کسی که خدا را فراموش کند خداوند کاری می‌کند که خودش خودش را فراموش و گم کند.

آیت الله طباطبایی نژاد فعالیت در حوزه علمیه و طلبگی را کاری بزرگ و عظیم دانست و تصریح کرد: در راهی که هستیم و در عظمت و بزرگی این راه و هدفی که داریم نباید شک کنیم، کسی که تلاش شبانه روزی کند تا احکام دین را بیاموزد تا خودش استفاده کند و به دیگران نیز آموزش دهد و در حقیقت رهرو راه خدا باشد کاری بزرگ و مؤثر انجام داده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تأکید داشت: همه ما آرزوی دولت کریمه حضرت مهدی(ع) داریم که مؤمنین در آن عزیز باشند و منافقین و کفار خوار گردند، کسانی که این آرزو را دارند باید جای خود را در این دولت از پیش تعیین کنند و بدانند چه کاری را قرار است برعهده داشته باشند، انسان باید از خداوند بخواهد که در راه خدا و رضای خدا پیشرو باشد چه از نظر گفتار و چه به صورت عملی و همچنین باید خانواده خود را هم وارد این مسیر کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها