یکی از فعالان اقتصاد مقاومتي در عرصه دامپروری گفت: با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی توانستم کار جدیدی را شروع کنم که مرا به آينده اميدوارتر کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۲۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول صفري یکی از فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتي در یکی از روستاهاي بخش شيرين‌سو از توابع شهرستان كبودراهنگ است كه توانسته است با همت والای خود و با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی و کارآفرینی براي خود زندگي جديدي را آغاز كند.

در راستای چگونگی آغاز به فعالیت این کارآفرین موفق با وی به گفت‌وگو نشستیم.

بسیج: خود را به طور مختصر معرفی کنید و در گذشته به چه کاری مشغول بودید؟
رسول صفري هستم 32 سال سن دارم و تا پنجم ابتدايي نیز بيشتر درس نخواندم.

درسم را كه كنارگذاشتم به سراغ كارگري رفتم و در جاهاي مختلف كار كردم و پول ناچيزي نیز در قبال كارم مي‌گرفتم. بعدها اين رفت و آمدها برايم آزاردهنده بود، هر روز بايد به همدان مي رفتم تا كاري پيداكنم و سر كار بروم و برخی روزها نیز كار پيدا نمي‌شد و به روستا برمي‌گشتم و شرايط سختی بود.

بسیج: چگونه این شرایط را پشت سر گذاشتید؟
صفری: متوجه شديم كه بسيج سازندگي سال گذشته به قاليبافان وام داده است، با توجه به اینکه همسر در خانه قالیبافی می‌کرد تا کمکی به خانواده باشد، تصميم گرفتیم به بسيج سازندگي مراجعه کرده و با استفاده از تسهیلات بسیج سازندگی كار قاليبافي را توسعه داده و كار جديدي را شروع كنم.

اما بعد از مراجعه به بسيج سازندگي متوجه شدم كه قاليبافي امسال از چتر حمايت بسيج سازندگي خارج شده و بسيج سازندگي به اين كار فعلاً وامی پرداخت نمی‌کند.
بسیج: با توجه به اینکه بسیج سازندگی تسهیلاتی در این زمینه ارائه نمی‌کرد، چه تصمیمی گرفتید؟

صفري: در این شرایط مشاوره‌هاي كارشناسان سازمان بسيج سازندگي استان همدان کمک بسیار خوبی بود که راه را برای من روشن کرده و عرصه‌های دیگری را معرفی کردند که بعد از آشنایی با زمينه‌هاي فعاليت اقتصاد مقاومتي، تصميم گرفتم كار دامداري را شروع كنم.
بسیج: چرا عرصه دامپروری را انتخاب کردید؟

صفری: به دليل اينكه در روستاي زندگي مي‌كنم و معمولا در روستا کار دامپروری رونق دارد و تعدادي دام سبك نیز در خانه داشتم، تصميم گرفتم وام را براي دام سنگين بگيرم.
بسیج: مشکلی در دریافت وام نداشتید؟

صفری: بعد از مشورت با كارشناسان بسيج سازندگي براي دريافت وام به بسيج سازندگي كبودراهنگ مراجعه كردم و آنجا درخواست وام دادم و بعد از تشكيل پرونده مبلغ 15 ميليون تومان تسهیلات دريافت كردم که پنجره جدیدی از زندگی را به روی من باز کرد.

براي دريافت وام بايد علاوه بر بسيجي بودن در زمينه مربوطه داراي گواهي مهارت باشيد و مجوز لازم را نيز دريافت كنيد هر چند من در ابتدا مدارك را نداشتم اما با كمك بسيج سازندگي كبودراهنگ توانستم مدارك مربوطه را تهيه كنم و به راحتي وام را دريافت كنم.

بسیج: با تسهیلات دریافتی چگونه کار خود را آغاز کردید؟
صفری: با مبلغي كه گرفتم 12 گوساله خريداري كردم و از آنها نگهداري مي‌كنم تا به مرحله فروش برسند.

بسیج: در حال حاضر از کار خود راضی هستید؟

صفري: از اين كار بسيار راضي هستم چراکه از طرفی باعث شد در كنار خانواده ام باشم و ديگر براي كار به شهرهاي ديگر نروم و از طرف دیگر نیز خودم صاحب كار باشم و به آينده اميدوارتر باشم.

در حال حاضر نیز در فصل تابستان کار زراعی انجام می‌دهم و در فصل سرما به دام‌ها رسیدگی می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات