خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف گرمسار:

وقف به سمت تأمین جهیزیه برای جوانان نیازمند سوق داده شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: وقف به سمت تأمین جهیزیه برای جوانان نیازمند سوق داده شود
کد خبر: ۸۶۱۰۳۰۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمسار، حجت‌الاسلام رضا نفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین جهیزیه اقشار نیازمند و تسهیل در ازدواج جوانان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز جامعه ایرانی است که نهاد وقف می‌تواند در آن ورود خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس این اولویت، موقوفات جدید باید به سمت تأمین نیازمندی‌های ازدواج جوانان سوق داده شود و این امر مهم در شهرستان‌های گرمسار و آرادان پیگیری می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان ادامه داد: شماری از خانواده‌ها به ویژه در اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه امروز مشکل تأمین جهیزیه برای ازدواج جوانان دارند و وقف می‌تواند در راه رفع این مشکل کمک‌کننده بوده و باقدرت وارد میدان شود.

نفری اظهار داشت: در صورتی که چند موقوفه خاص با نیت کمک به ازدواج آسان و تأمین جهیزیه اقشار نیازمند در شهرستان‌های گرمسار و آرادان ایجاد شود، با همراهی سایر نهادهای حمایتی می‌توان عملکرد خوبی در این بخش داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، شماری از نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در راستای تأمین جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان فعال هستند ولی بدون شک نمی‌توانند همه جامعه هدف را زیرپوشش قرار دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان اضافه کرد: وقف اثرگذاری همه‌جانبه در جامعه دارد و کمک به ازدواج جوانان نیز می‌تواند یکی از این کارکردها باشد.

نفری بیان کرد: واقفان خیراندیش باید با حساسیت در این بخش وارد میدان شوند و باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذارند که اثر عینی آن در زندگی افراد دیده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها