پرداخت یارانه ۱۵۰ تومانی برای صادرات سیب زمینی آغاز شد

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که برای کمک به صادرات و توسعه بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل، یارانه ۱۵۰۰ ریال برای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی پرداخت می شود.
کد خبر: ۸۶۱۰۲۷۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

به گزارش بسیج،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،در راستای سیاست حمایتی وزارت جهاد کشاورزی درکمک به صادرات و توسعه بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل، یارانه 1500 ریال برای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی پرداخت می شود.
این گزارش می افزاید: کلیه صادرکنندگان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی(خصوصی یا تعاونی) که تاریخ خروج درج شده در پشت پروانه صادراتی آنها از 19 بهمن 93 (مصوبه هیئت وزیران)به بعد باشد، لازم است جهت تکمیل مدارک دریافت یارانه صادراتی سیب زمینی به سازمان جهاد کشاورزی استان صادرکننده کارت بازرگانی مراجعه کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: در دولت یازدهم، وزارت جهاد کشاورزی مجموعه ای از سیاست ها و برنامه ها را به منظور پشتیبانی از تولید داخلی و فراهم کردن زمینه های توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار داده و در این راستا با گسترش تعاملات بین المللی و ایجاد زیرساخت های لازم نسبت به گسترش همکاری های بین المللی و انعقاد تفاهم نام ها و موافقت نامه های بهداشت دامی و گیاهی با کشورهای هدف اقدام کرده است.

این گزارش می افزاید: در پرتو این سیاست ها، بیش از 400 هزارتن سیب زمینی مازاد بر نیاز داخل صادر شده و همچنین برای اولین بار رکورد صادرات 150 هزارتن مرغ و تخم مرغ به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات