خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان خبر داد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان از تخصیص 328 میلیارد و 726 میلیون ریال برای اجرای 3 هزار و 463 طرح اشتغال مددجویان در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۱۶۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

قاسم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 کمیسیون اشتغال و خودکفایی در راستای توانمندی مددجویان برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: در سال جاری در راستای اشتغال و خودکفایی خانواده های تحت حمایت مبلغ 328 میلیارد و 726 میلیون ریال برای اجرای 3 هزار و 463 طرح اشتغال تخصیص یافته است .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: از این تعداد ، برای یک هزار و 735 طرح در قالب منابع بانکی مبلغ 194 میلیارد و 790 میلیون ریال و در قالب منابع داخلی برای یک هزار و 728 طرح ، مبلغ 133 میلیارد و 936 میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: طرح‌های اشتغال و خودکفایی از لحاظ تعریف، فرآیند اجراء، مدل‌های قابل اجراء، سقف طرح‌ها و .... متناسب با گروه‌های هدف به سه گروه طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی تقسیم می‌شوند.

یارمحمدی عنوان کرد: طرح های کار انگیزی طرح هایي هستند که به منظور افزايش روحیه و شاخص اميد به زندگيمددجوياني كه با مشكلات روحي، جسمي و روانی مواجه باشند اجرای می‌شود و کسب درآمد اقتصادی در این گونه طرح‌ها مدنظر نیست .

وی ادامه داد: از طریق طرح های توان افزایی نیز خانواده با ایجاد اشتغال کسب درآمد کرده و بخشی از هزینه سبد مصرفی خود را تأمین می‌کند که در این طرح‌ها انتظار خروج خانواده از تحت حمایت (خودکفاشدن) در یک بازه زمانی معین وجود ندارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان اضافه کرد: طرح‌های توان‌افزایی نه تنها موجب ترويج فرهنگ كار و تلاش در بين خانواده ها شده ، بلکه زمينه راه اندازي مشاغل بزرگتر را فراهم م‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های خودکفایی نیز افزود: این طرح‌ها طي يك دوره زماني معين امكان درآمدزايي و خودكفايي خانواده را فراهم آوردهبه طوري كه منجر به خروج مددجو از تحت حمايتمی‌شوند.

یارمحمدی بیان داشت : اجراي طرح‌هاي خوداشتغالي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب براي خانواده‌هاي نيازمند، با اتخاذ سياست‌هاي مؤثر و كارآمد، در رأس اهداف و برنامه‌هاي كميته امداد امام خميني(ره) قرار دارد و ارمغان آن تأمين عزت و كرامت خانواده‌ها و نيل به استقلال اقتصادي است.

وی با اشاره به خدمات اجرایی یادآور شد: آموزش افراد واجد شرايط خانوار‌هاي تحت حمايت در رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و صنايع دستي با برگزاري كلاسهاي آموزشی، ارائه مشاوره‌هاي شغلي لازم در زمينه احراز فرصت‌ها و موقعيت‌هاي شغلي مناسب، پرداخت تسهيلات اعتباري به نيازمندان بصورت وامهاي قرض الحسنه دراز مدت، نظارت مستمر بر حسن اجراي طرحهاي اشتغالو ارائه آموزش‌هاي تكميلي در حين اجراي طرح‌هاي اشتغال از جمله خدمات ارائه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان با اشاره به بازاريابي و فروش توليدات طرح‌هاي خودكفايي با قيمت مناسب ابراز داشت: احداث و يا تأمين فضاي مورد نياز براي اجراي طرح‌هاي خودكفايي با پرداخت وام‌هاي قرض الحسنه، معرفي متقاضيان نيازمند به بانك‌هاي عامل براي دريافت وام خوداشتغالي و معرفي زنان بي‌سرپرست روستايي به بانك كشاورزي براي دريافت وام خوداشتغالي از محل تسهيلات بانك مزبور تحت عنوان طرح حضرت زينب(س) از دیگر اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات