مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:
دانش‌ تنها در کتابهای درسی نیست بلکه دانش‌آموزان باید سایر منابع، کتابهای کمک‌ درسی، علمی و تاریخی را مطالعه کنند و از نرم‌ افزارهای آموزشی بهره‌ ببرند.
کد خبر: ۸۶۱۰۱۴۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در آیین افتتاح کتابخانه 6 هزار جلدی دبستان قرآنی نور با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بدون وجود کتاب اطلاعاتی از گذشته به ما منتقل نمی‌شود و نمی‌توانیم آینده مناسبی بسازیم.

مرتضی تمجیدی افزود: کتابخانه مدارس بدون حضور دانش‌آموزان مفید فایده نخواهد بود و دانش‌آموزان علاوه بر اهتمام به امر کتاب‌خوانی، سعی کنند آموخته‌های خود از کتاب را محدود نکرده و به خانواده‌هایشان نیز اطلاع دهند.

وی ابراز کرد: کتاب مانند گلستانی است که تجربیات، اندیشه‌ها و دستاوردهای انسان را به نمایش می‌گذارد و آن را به نسلهای بعد منتقل می‌کند.

تمجیدی بیان کرد: دانش‌ تنها در کتابهای درسی نیست بلکه دانش‌آموزان باید سایر منابع، کتابهای کمک‌ درسی، علمی و تاریخی را مطالعه کنند و از نرم‌ افزارهای آموزشی بهره‌ ببرند.

وی با اشاره به اینکه حرفه اصلی دانش‌آموزان یادگیری دانش است، تصریح کرد:‌ حرفه اصلی دانش‌آموزان یادگیری دانش است و این مسأله فقط مختص به کتاب‌های درسی نیست، بلکه همه کتاب‌های مفید در زمینه‌های گوناگون باید مورد استفاده و مطالعه این قشر قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، اظهار کرد: کتاب به عنوان یار مهربان در افزایش دانایی و توانایی ما نقش مهمی دارد و با پرورش اندیشه به وسیله کتاب می‌توانیم در رشد و توسعه کشور نقش به‌سزایی داشته باشیم.

محمدنقی صالحی با بیان اینکه کتابخانه مدرسه نور با نزدیک به 6 هزار جلد از کتاب‌های مفید کانون پرورش فکری تجهیز شده است، افزود: دانش‌آموزان علاوه بر اینکه خود را ملزم به مطالعه می‌دانند باید در مورد مباحث این کتاب‌ها با خانواده و دوستان خود نیز به بحث و تبادل نظر بنشینند تا نتایج مطالعات هر چه بهتر برای آنها مورد استفاده قرار گیرد.


ارسال نظرات