دولت استرالیا هشدار خود در مورد سفر شهروندان این کشور به ایران را برداشته و ایران را در فهرست مقصد های مناسب سفر برای گذراندن تعطیلات قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۱۰۱۱۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴


به گزارش بسیج، به نقل از پایگاه خبری کوما اکسپرس، دولت استرالیا اخیرا هشدار خود در مورد عدم سفر به ایران را برداشته و این کشور را در فهرست مقصد های مناسب سفر برای گذراندن تعطیلات قرار داده است.

قبلا دولت استرالیا به شهروندان این کشور اعلام کرده بود که «در مورد ضرورت سفر به ایران تجدیدنظر کنند»، اما این هشدار اکنون کاهش یافته و صرفا به توصیه «اعمال درجه بالایی از احتیاط» بسنده شده است.

این تصمیم نشانه دیگری از گرم تر شدن روابط بین ایران و غرب پس از انعقاد توافق جامع هسته ای در ماه جولای تعبیر شده است.

دولت استرالیا همچنین تمایل دارد تهران را متقاعد کند تا با بازگشت هزاران پناهجوی ایرانی که با قایق به استرالیا سفر کرده اند موافقت کند.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در ماه آوریل با سفر به ایران تلاش کرد با ایران برای بازگرداندن پناهجویان ایرانی به کشورشان به توافق برسد.

حزب کارگر استرالیا منتقد توافق با ایران و لغو هشدار عدم سفر به این کشور بوده است.

توصیه رسمی سفر به شهروندان استرالیایی، روز دوشنبه از سوی وزارت امور خارجه این کشور منتشر شد. وزارت خارجه استرالیا همچنان از شهروندان خود میخواهد تا از سفر به مناطق مرزی ایران با کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان خودداری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه استرالیا گفت، پایین اوردن سطح توصیه عدم سفر به ایران نتیجه ارزیابی رسمی ای است که از میزان ایمنی و فضای امنیتی فعلی ایران صورت گرفته است.

«در مورد تمامی سفرها، ما خدماتی نظیر توصیه سفر به کشورها، ثبت سفر و خرید بیمه سفر مناسب را به شهروندان استرالیایی ارائه می دهیم.»

ایران و به خصوص شهر اصفهان یک مقصد مناسب برای گذراندن تعطیلات بوده، اما «تنش های فعلی منطقه ای» موجب شده بود تا دولت استرالیا از سال 2012 به صورت رسمی به شهروندان خود توصیه کند در مورد سفر به این کشور تجدید نظر کنند. این سطح هشدار دومین سطح بالای هشدار پس از «توصیه به عدم سفر» بود.
ارسال نظرات