پیام آیت الله ناصری به مناسبت نهم ربیع الاول؛

نهم ربیع الاول، در حقیقت غدیر دیگر است

آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) پیامی را صادر کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۷۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد به مناسبت یوم الله نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) پیامی را صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

         وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ (آیه شریفه 5 سوره مبارکه قصص)

  حضرت ولی عصر صلوات اللَّه علیه میراث بر همه پیامبران الهی است. امام بزرگوار و عزیز و معصوم و قطب عالم امکان و ملجأ همه خلایق، اگرچه غایب است و ظهور نکرده، امّا حضور دارد. امام زمان (عج) امانت و گوهر درخشنده عظیم آفرینش در میان ما، امروز بی گمان بیش از هر زمان، متوجّه و مراقب این ملّت است.

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. نهم ربیع الاول، در حقیقت امتداد غدیر بلکه خود غدیری دیگر است.

این روز مقدس را به ساحت مبارک ولی الله الاعظم و به عموم منتظران آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، مردم شریف دارالعباده یزدهمراه باملت ایران وتمامی شیعیان جهان افتخاردارند که چنین روز بزرگی را جشن گرفته و آنرا گرامی دارند، در چنین روزی بایدبا امام زمان(عج) براساس مفاد روایات و دعاها به ویژه دعای "عهد" پیمانی دوباره بست.

عهد، التزام و نوعی تعهد پذیری نسبت به ایشان است پس باید خود را به وظایفی که نسبت به امام زمان(ع) داریم ملتزم سازیم و با ایشان برای انجام آرمان‌هایشان عهد ببندیم.

عهد و اطاعت، تجلی و نمود عشق و محبت است و زمینه‌سازی برای ظهور ایشان، در این زمان لازم است جوانان عزیز و عاشقان ولایت در عمل و رفتار پیروی از منویات امام زمان در راستای آشنا سازی خود و جامعه و ظایف زمان غیبت سرلوحه رفتار قرار داده و با ایجاد برادری، محبت، ایثار و اعمال صالح نمونه حکومت آن حضرت را ارائه دهند تا مردم اشتیاق بیشتر پیدا کنند علما و خطباء با آگاهی دهی جوانان و نوجوانان را از فضای مسموم مجازی که توطئه دشمنان است به فضای حقیقی عبادت و اطاعت از خالق متعال در راستای احیاء ولایت و تقویت و هدایت نمایند.

ما امروز وظیفه داریم که خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوی و دولت کریمه الهی را به جهان معرفی نماییم که جهان امیدوار و منتظر وعده الهی برای برپایی حکومت واحد عدالت باشد که « إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا »

«سايه مقام معظم رهبري مستدام باد»

 

ارسال نظرات