یک کارشناس کشاورزی در گفتگو با بسیج

تیشه سوء مدیریت، ریشه تولید سیب زمینی را زد

کارشناس کشاورزی گفت: خبرتلخ امحای بیش از 11000 تن سیب زمینی، ضربه ای پولادین بر قامت اقتصاد اسلامی و تفکرات اقتصاد اسلامی وارد آورد.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۱۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

صفر موسی پور کارشناس کشاورزی در مشهد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: خبرتلخ امحای بیش از 11000 تن سیب زمینی، ضربه ای پولادین بر قامت اقتصاد اسلامی و تفکرات اقتصاد اسلامی وارد آورد.

وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی بهینه به سیب زمینی کاران ابراز داشت: خراسان رضوی بیش از 380 هزار بهره بردار کشاورزی دارد ، سازمان های اجرایی مربوطه چون وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی می توانند اطلاع رسانی بهینه داشته و از عملکرد نامناسب، احتمال بروز آفات و عرضه بیش از تقاضا را  داشته باشند تا تکرار این امحال کاری در عرصه مدیریت منافع ملی را نداشته باشیم.

این کارشناس کشاورزی اشاره کرد:  تبدیل سیب زمینی به فراورده های تبدیلی از جمله نشاسته، پوره و سایر وابسته های این چنینی راهکار برون رفت از نابودی محصول بود و در نهایت با توزیع بهنگام به خانوده های حاشیه نشین شهرها، خانواده های آسیب پذیر  عضو یت یافته در خیریه ها و سایر نهادهای امداد رسانی قرار گیرد.

موسی پور گفت: سرانه مصرف سیب زمینی برای هر نفر ایرانی 45 کیلوگرم در سال است که این رقم در کشورهای اروپایی به 80 تا 120 کیلوگرم می رسد مسوولان  با ترویج فرهنگ مصرف سیب زمینی می توانند حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده را توأمان داشته باشد.

این کارشناس کشاورزی افزود: چگونه دولت توانست پرداخت وام با بهره 16 درصد به خودرو سازان توانست رضایت خودرو سازان را کسب نماید در حالی که رشد صنعت در سال جاری منفی بوده چرا برای بخش کشاورزی که رشد 5درصدی داشته نتوانسته تسهیلات با قیمت پایین ارائه دهد تا خوابیدگی صنایع کوچک تبدیلی را احیا نماید؟!

ارسال نظرات
آخرین اخبار