خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان همدان از برگزاری چهار دوره‌ آموزشی قالیبافی با هزینه‌کرد 255 میلیون ریال برای مددجویان در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۰۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

نقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به برگزاری اختتامیه دو دوره آموزش قالیبافی مددجویان قهاوندی اظهار داشت: دراین کارگاه طی سه ماه تعداد 40 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با استفاده از مربیان مجرب آمورش دیدند.

وی افزود: این دوره‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون ریال برگزار شد و آموزش دیدگان در مجموع مبلغ 220 میلیون ریال از این نهاد وام دریافت کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان ابراز داشت : در پایان هر دوره آموزشی گواهینامه فنی و حرفه ای به کارآموزان اعطاء می‌شود و تمام هنرجویان ، تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز برای تعداد 35 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد دو دوره آموزش قالیبافی بلند مدت با هزینه ای بالغ بر 105 میلیون ریال در شهرستان همدان و شهر جورقان برگزار شده است.

منوچهری با اشاره به علاقه‌مندی خانواده‌هاي تحت حمایت نسبت به آموزش اظهار داشت : ما تلاش مي کنيم با ايجاد کارگاههاي قاليبافي، مکانیک خودرو، برق خودرو، تراشکاری، کامپیوتر، خیاطی، رویه‌کوبی مبل، منبت کاری و غیره با ارائه آموزش در راستای مشاغل نوین و متنوع زمینه اشتغال و توانمندی آنان را فراهم کنیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان همدان تصریح کرد : این نهاد برای تامین بخشی از مشکلات اقتصادی و تامین معیشت روستائیان، اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی قالیبافی در روستاها کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به کارآموزان پس از آموزش سه ماهه ، یک دار قالی اهدا می‌شود تا آنان با قالیبافی در منازل، به اقتصاد خانواده کمک کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات