معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: رویکرد ما به عنوان مسلمان نسبت به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) نباید رویکرد توصیفی صرف باشد بلکه باید رویکردی الگویی و اسوه‌ای باشد.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۰۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در جشن مولودی که با حضور دانشجویان در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این جشن و جمع‌شدن براساس سنت دیرینه‌ای است که هر ساله به برکت وجودی پیامبر در ماه ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

وی افزود: خداوند وجود پیامبر گرامی را با ویژگی‌هایی معرفی می‌کند که ویژگی‌های تمامی پیامبران را شامل می‌شود یعنی تمامی فضائل و خوبی‌های پیامبران گذشته در وجود حضرت محمد(ص) جمع شده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، با این وجود، رویکرد ما به عنوان مسلمان نسبت به وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) نباید رویکرد توصیفی صرف باشد بلکه باید رویکردی الگویی و اسوه‌ای باشد.

صفی‌زاده تصریح کرد: قرآن کریم پیامبر را به عنوان اسوه معرفی می‌کند و نگاه ما به وجود آن مایه فخر مسلمانان، الگو و سرمشق باشد یعنی باید تلاش کنیم سبک زندگی پیامبر را در خود پیاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی نبوی به یک سری از اصول استوار است که مهم‌ترین اصل آن مدارا و تعامل با همه انسان‌هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان افزود: این اصل به اندازه‌ای مهم است که خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید اگر این ویژگی خوش‌اخلاقی، مدارا و خوش‌برخوردی در وجود تو نبود، هیچ وقت نمی‌توانستی به آن همه توفیقات دست پیدا کنید.

صفی‌زاده همچنین گفت: پیامبر نهایت دلسوزی و شفقت را نسبت به همه مسلمانان داشته است و برای نه تنها مسلمانان، بلکه برای تمامی عالمیان از جنس و انس، رحمت است.

وی اضافه کرد: خداوند در وصف دلسوزی پیامبر می‌فرماید " پیامبر به اندازه‌ ای برای انسان‌ها دل می‌سوزاند که می‌خواهد جانش را در این مسیر فدا کند.

شایان ذکر است در این مراسم دو نفر از ماموستایان اهل سنت در خصوص دیدگاه‌های اهل سنت و در کل، مسلمانان نسبت به پیامبر گرامی اسلام مطالبی را عنوان کردند.

مراسم شعرخوانی، مولودی‌خوانی، قصیده بردیه و دف‌نوازی نیز از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

ارسال نظرات