خبرهای داغ:
آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان در پنجمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری شهرستان قزوین برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.
کد خبر: ۸۶۰۹۹۲۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از سایت اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پس از کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آن ها پاسخ داد.

وی اظهار کرد: خبرگان رهبری وظیفه و رسالت صیانت از جایگاه ولی‌فقیه و رهبر دینی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کسی که بتواند از صیانت این جایگاه نقش مثبتی داشته باشد وظیفه دارد حضور پیدا کند و بنده هم این احساس را دارم و امیدوارم اگر مشیت خدای متعال بر این بود که بنده در این زمینه خادم اسلام و مسلمین باشم در این خدمتگزاری غایب نباشم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین آثار حضور حداکثری مردم در انتخابات را بسیار واضح و روشن دانست و گفت: حضور پرشور مردم آنقدر اهمیت دارد که تنها نیازمند یادآوری است، نه توصیه و سفارش و همه مردم ما به خوبی آگاه هستند که قدرت نظام و اقتدار ملی بستگی به حضور مردم در صفوف راهپیمایی و انتخابات دارد.

امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: هر چه حضور مردم در انتخابات و در پای صندوق‌های رأی حداکثری باشد و هرچه سلایق مختلف برای کاندیداهایشان به میدان بیایند به همان اندازه اقتدار نظام را تضمین کرده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد باید تسلیم قانون باشد و به قانون احترام بگذارد و همانگونه که کاندید می‌شود یعنی در چارچوب قوانین حضور پیدا کرده و این قوانین زمینه حضورشان را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: همان قوانین ممکن است به دلایلی به این نتیجه برسد که شخصی صلاحیت ندارد و باید هر کسی که رد صلاحیت می‌شود بعد از آن هم مانند قبل از آن مؤید به قانون و مقررات باشد و اعتقاد و التزام به نظام داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی به تفاوت این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبل اشاره و اظهار کرد: به جهت تحولاتی که در دنیا شاهد آن هستیم و عقب‌نشینی‌ها و محدودیت‌هایی که در نظام سلطه غرب ایجاد شده، رسالت ما هم به همان اندازه تغییر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: جمهوری اسلامی زمانی با امریکا و استکبار جهانی درگیر بوده و هشت سال جنگ را پشت سر گذاشت و امروز جبهه‌های ما به شهرهای مختلف عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین و فلسطین توسعه پیدا کرده و این جبهه‌ها همان جبهه‌های جنگ با امریکاست و این مهم رسالت نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد امروز در عرصه دیگری وارد شده‌ایم.

وی اظهار کرد: شیطنت‌های امریکایی با توجه به این‌که از نظر نظامی کاری از پیش نبردند، تغییر کرده و حال از طریق حیله، نیرنگ، نفوذ و فتنه استفاده می‌کنند و اسلحه مقابله با نفوذ فتنه بصیرت و هماهنگی با رهبر معظم انقلاب است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که نماینده‌ای که موضع مشخص ندارد معلوم می‌شود که آرمان مشخصی ندارد، خاطرنشان کرد: ملتی که به نماینده‌ای رأی داده و بر منصب نمایندگی نشانده‌اند دارای آرمان روشنی هستند که بر گرفته از آرمان‌های انبیاء الهی (ع) و امامان معصوم (ع) است و نمایندگان هم باید آرمان و موضع روشن داشته باشند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که رسالت انقلاب ما صدور انقلاب به اقصی نقاط عالم، برافراشته شدن پرچم اسلام، نابودی رژیم صهیونیستی است، یادآور شد: نماینده مجلس ما نمی‌تواند از آرمان‌های انقلاب ما فاصله بگیرد و بیگانه باشد نمی‌تواند نماینده امت اسلام به حساب بیاید.

وی به تشریح نقش و رسالت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در راستای پیشرفت و توسعه کشور اشاره و گفت: اصل رسالت نمایندگان مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بسیاری از قوانین وجود دارد که در حسن اجرای آن‌ها اشکال وجود دارد که گره در کار مردم پیش می‌آید و وجود حسن اجرای قانون در رفع بسیاری از مشکلات کارساز خواهد بود و نمایندگان باید قانون خوب تصویب کنند و بر اجرای آن هم نظارت صحیح داشته باشند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رسالتشان همه روزه، فعال و مستمر نیست و آن‌ها همان نگاه کلی به نظام ولایی و مراقبت از جایگاه ولایت و رهبری و صیانت از آن را بر عهده دارند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها