مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران بیان کرد
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر تفاهم نامه همکاری در راستای بهره مندی از ظرفیت طلا،جواهر امضا کردند.
کد خبر: ۸۶۰۹۸۸۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش بسیج،  حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران درآمد بازار جهانی سنگ های قیمتی برخی از کشورهای در حال توسعه آسیایی را معادل فروش نفت عنوان نمود و بیان داشت: در کشور ما هنوز خیلی‌ها ورود به صنعت طلا و جواهر و سنگ های قیمتی را مستلزم سرمایه‌های کلان می‌دانند و این غفلت، سودهای کلانی به جیب کارگران خارجی سرازیر نموده است.

به گفته‌ی خانپور ، هم افزایی در استفاده از پتانسیل ها و امکانات دو طرف به ویژه ارتقاء سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی و گسترش همکاری های علمی – تحقیقاتی، شناسایی و تأمین نیازهای مهارتی نیروی انسانی شاغل تدوین و بازنگری استاندارد آموزشی، در صنعت طلا و جواهر، استفاده از پتانسیل، امکانات علمی و اجرایی طرفین جهت افزایش کیفیت دوره های آموزشی و ... از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره برگزاری گذرهای مهارتی رایگان در  نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته از  27 لغایت 30 بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، افزود: تراش سنگ‌های قیمتی یکی از ارزان‌ترین و زودبازده‌ترین مشاغل موجود در جهان است و کشورهای فعالی در این رشته ظرف مدت کوتاهی توانسته‌اند برای خود منابع بزرگ درآمدی و ارزآوری ایجاد نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، بررسی و تائید استانداردهای آموزشی و شغلی مشاغل و حرفه های ارائه شده از سوی اتحادیه، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه برابر با ضوابط و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بهره گیری از مربیان صاحب تجربه اتحادیه در اجرای آموزش ها و آزمون فراگیران و ... را از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران خواند.

وی با بیان اینکه کمک به فراهم شدن زمینه اقتصاد بدون نفت در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت:‌ با حمایت از تولید ملی و برندهای ملی کشور در بخش طلا و جواهر،‌ گذرهای مهارتی و آموزش‌های تخصصی به جوانان، فرهنگ سازی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان برای اشتغال مولد و پایدار در راستای اهداف این برنامه‌ها قرار دارد.

ارسال نظرات