خبرهای داغ:
در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با پاسداران تبیین شد:
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: اگر قرآن و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) سرلوحه زندگی انسان باشند، در مسیر فتنه ها و تندبادها گمراه نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۹۸۷۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، همایش اخلاقی-بصیرتی با حضور حجت الاسلام حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در جمع پاسداران شاغل در پادگان بعثت برگزار گردید.

حجت الاسلام حاجی زاده در ابتدای صحبت هایش در این نشست گفت: به یک حدیث کوتاه اما بسیار جامع و ارزشمند که می تواند محور زندگی انسان باشد و دارای نکات اخلاقی مهمی نیز هست اشاره می کنم:

"
از امام صادق (ع) سوال می کنند که معنا و مفهوم تقوا چیست؟

امام می فرمایند: تفسیر تقوا این است که خداوند شما را آنجایی که باید(امر فرموده)، ببیند و آنجایی که شما را نهی نموده است، نبیند.

"
وی افزود: خداوند دوست دارد آن جایی که بحث معروفات الهی، واجبات، جهاد، انفاق و انجام تکالیف الهی است، ما را ببیند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به اینکه دو نکته مهم در این حدیث نهفته است، گفت: یک نکته اینکه انجام واجبات الهی است که موجبات رضایت خداوند را فراهم می کند و نکته دیگر هم ترک محرمات است، رعایت این نکات موجبات کمال انسان را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: اگر بَناست به بندگی شایسته خداوند برسیم باید خدا ترس باشیم، محور و مبدا زندگی انسان و منشا همه تحولات در زندگی آدمی «خداترسی» است، اگر خدا ترسی نباشد هر جرم و خباثتی در زندگی انسان اتفاق می افتد، همه کسانی که در طول تاریخ بشریت، به ظلم، جنایت و خیانت مبادرت نمودند دلیل عمده آن «بی تقوایی» است، آن ها خدا را ناظر بر اعمالشان ندانستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس گفت: لازمه وجودی و یکی از شایستگی های پاسداری این نکته است که از خدا بترسیم و رعایت تقوا کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرض فرایض الهی از ناحیه خدواند صرفا برای اعتلای بشیریت است، گفت: فرایض الهی ابزاری هستند تا انسان برای رسیدن به کمالات از آن ها استفاده کند، نماز خواندن صرف ادای تکلیف نیست بلکه نماز باید باید تغییر اساسی در انسان ایجاد کند و او را از فساد، فحشا، منکرات و بداخلاقی ها دور کند.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به اینکه اصل اسلام بر عشق، محبت، صفا و صمیمیت است، گفت: مخصوصا در مجموعه های کاری باید به این اصول توجه داشت، متعامل بود، با محبت رفتار نمود، هم فکر بود و یار و غم‌خوار یکدیگر بود، اسلام تنها به فرایض واجب خلاصه نمی شود بلکه باید در درون انسان تغییرات حاصل شود، باید نسبت به هم مهربان باشیم و اگر اینطور شد خداوند نیز نسبت به ما مهربان خواهد شد.

وی با بیان این نکته که به سفارس پیامبر اسلام (ص)، قرآن و عترت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: این دو در کنار همدیگر هستند، هر شخصی اهل بیت (علیهم السلام) را رها کند غرق خواهد شد، جوانان عزیز و سربازان دلاور از قرآن فاصله نگیرید، اندیشه انسان مومن باید مانوس با آیات الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه طرح ها و فعالیت های قرآنی بسیاری در جامعه اجرا شده و می شوند، گفت: هنوز این فعالیت ها کم هستند، اگر قرآن و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) سرلوحه زندگی انسان باشند، در مسیر فتنه ها و تندبادها گمراه نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه زندگی امام حسین (ع) تنها در بُعد جهاد و حماسه کربلا خلاصه نمی شود، گفت:  آنچه باعث شد کربلا شکل بگیرد دین ستیزی، ولایت ستیزی، عدالت ستیزی، تقدس زدایی، ایجاد رعب و وحشت، تهدید و شکنجه بود که در زمان حکومت بنی امیه اتفاق افتد، امام حسین (ع) احساس مسئولیت و وظیفه نمود و این یعنی در همه مقاطع تاریخ هر شخصی که ادعای مسلمانی می کند باید به تبعیت از امام حسین (ع) در مقابل زشتی ها و نابسامانی ها بایستد.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه خوارزمی از علمای مشهور اهل سنت نقل نموده است که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: " یا علی اگر بنده ای به اندازه عمر نوح عمر کند و هزارن بار با پای پیاده به بیت الله الحرام مشرف بشود و به اندازه کوه اُحد در راه خدا انفاق کند و نهایتا مظلومانه و غربیانه بین صفا و مروه کشته بشود،   اما ولایت تو را قبول نداشته باشد بویی از بهشت استشمام نخواهد نمود "، گفت: معاویه و بنی امیه این مسائل (ولایت، دین، عدالت و ..) را با استفاده از عناصری همچون عمر و عاص تحریف نمود.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با بین اینکه «دین ستیزی» اکنون هم کم و بیش رایج است، گفت: دین ستیزی یکی از ابزاری است که دشمن به آن متوسل شده است، دشمن تعریف های مختلف از دین را برای گمراه نمودن اذهان جامعه بخصوص جوانان نسبت به دین اشاعه می دهد، این همان کاری است که معاویه هم انجام می داد.

وی افزود: یکی از راهبردهای اصلی دشمن ایجاد شکاف قومی و طبقاتی در جامعه و دو قطبی نمودن جامعه است، همچون ایجاد قطب سازش در مقابل قطب مقاومت، دشمن از این راهبرد برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند.

حجت الاسلام حاجی زاده با طرح این سوال که " در زمان حاضر وظیفه ما چیست؟ "، گفت:  امام حسین (ع) منفعلانه عمل نکرد، ایشان با تمام وجود در مقابل ظواهر فساد ایستاد، امروز هم ما وظیفه داریم در مقابل ظواهر فساد و دین ستیزی بایستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش با اشاره به برنامه و تلاش دشمن برای نفوذ به کشور گفت: دشمن تلاش می کند به مرور زمان از باب تعامل وارد شود، سپس نفوذ اتفاق افتاده و در پِی آن دشمن به مسائل کشور اشراف پیدا خواهد نمود، هدف نهایی دشمن نیز بازگرداندن وضعیت کشور به دوران پیش از انقلاب اسلامی است، البته با حضور جوانان مومن و انقلابی در صحنه و در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) این نقشه و هدف دشمن نیز همچون گذشته ناکام خواهد ماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها