خبرهای داغ:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس:

نقش‌آفرینی در حل چالش‌های اساسی‌نظام وظیفه بسیج‌دانشجویی است

قزل سفلی گفت: بسیج دانشجویی از جایگاه استراتژیک برخوردار بوده و با نگاه ژرف نگر امام راحل (ره) به وجود آمده است.
کد خبر: ۸۶۰۹۸۶۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، دوره آموزشی مربیان صالحین ویژه دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه های استان فارس برگزار شد.

اسماعیل قزل سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در این دوره آموزشی گفت: مسئولان بسیج دانشجویی باید از فکر و اندیشه ورزی، معرفت اندوزی، بصیرت، اخلاق، معنویت و مهارت تشکیلاتی برخوردار باشند و برای هرکدام از این ویژگی ها نیز باید برنامه ریزی مدون و منسجم انجام دهند.

وی با بیان اینکه با مطالعه آثار شهید مطهری چارچوب فکری لازم را به دست می آوریم، افزود: مطالعه آثار این شهید بزرگوار چارچوب و بنیان فکری دانشجویان مسلمان را مستحکم می کند و ذهن آن ها را آماده دریافت و پذیرش مباحث می کند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با تاکید بر تفکر و تقویت ابعاد معرفتی و مبانی اسلام در دانشجویان، رعایت تقوا را راه خروج از بن بست ها و بحران دانست و خاطرنشان نمود: مطالعه تاریخ به افزایش بصیرت کمک می کند، از این رو دانشجویان تاریخ صدر اسلام، معاصر و دشمن شناسی را مطالعه کنند و فهم کاملی از نظام سلطه و فهم دقیق از مسائل کشور داشته باشند.

قزل سفلی با بیان اینکه دانشجویان باید جبهه ای که مقابل اسلام قدعلم کرده کرده را بشناسند، بر بروز بودن نسبت به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: دانشجویان انقلابی باید طوری رشد کنند که در هرجایی بتوانند از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه بروز بودن نسبت به بیانات مقام معظم رهبری به بصیرت افزایی کمک می کند، بر استفاده از محضر علما، توسل به قرآن، دعا، زیارت و.. تاکید و تصریح نمود: دانشجویان انقلابی با بهره گیری از مهارت های خود و همچنین تقویت آن ها به تداوم انقلاب کمک کنند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر تلاش برای تداوم انقلاب اسلامی گفت: دانشجوی بسیجی نسبت به رشد و تربیت همه جانبه خود ماموریت دارد که این مهم با برنامه ریزی مستمر، سیرمطالعاتی مشخص، پرهیز از سستی و تنبلی، پرورش جسم و روح سالم و... محقق می شود.

قزل سفلی در ادامه با اشاره به چرایی و فلسفه بسیج دانشجویی، تداوم انقلاب را در گرو تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: مرکز تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی دانشگاه ها است که بسیج دانشجویی باید این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به تغییر صحنه نبرد از سخت به نرم، گفت: دشمن پس از شکست در جنگ نظامی توطئه های زیادی کرد و در این تغییر صحنه نبرد دانشگاه یکی از سنگرها است که در صورت فتح آن توسط دشمن، بر پیکر انقلاب ضربه وارد می شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، دانشگاه را آینده ساز و مبدا تحولات و دانشجو را محور تحولات، مطالبه گر، جریان ساز و گفتمان ساز برشمرد و تصریح نمود: بسیج دانشجویی از جایگاه استراتژیک برخوردار بوده و با نگاه ژرف نگر امام راحل (ره) به وجود آمده است.

قزل سفلی، نقش آفرینی در حل چالش های اساسی نظام را از وظایف بسیج دانشجویی عنوان و خاطرنشان نمود: اگر بسیج دانشجویی در دانشگاه صرفا حضور داشته باشد و ظهور نداشته باشد به عنصری بی خاصیت تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان بسیج دانشجویی باید دارای فهم و روحیه تشکیلاتی باشند و ظرفیت های درونی و بیرونی تشکیلات خود را بشناسند، گفت: شناخت ماموریت از شاخص های حرکت مسئولان بسیج دانشجویی است، بسیج دانشجویی چتری برای سایر تشکل ها باشد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر ترجیح دادن منافع تشکیلات بر منافع شخصی، گفت: با مدیریت جهادی می توان مشکلات را حل نمود.

قرل سفلی در پایان صحبت هایش با اشاره به 40 فرمان تشکیلاتی شهید بهشتی، بر مطالعه آثار و کتب این شهید بزرگوار تاکید نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار