خبرهای داغ:
دویست و هفتاد و چهارمین نشست کتاب‌خوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن خلیج‌فارس شهرستان خرمشهر به میزبانی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۹۷۸۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، ظهر امروز نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمشهر در سالن خلیج‌فارس این شهرستان و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اصحاب رسانه و فرهنگیان خرمشهر برگزار شد.

در این نشست که برای نخستین‌بار در خرمشهر برگزار می‌شود، بیش از 15کتاب‌خوان که از اقشار مختلف فرهنگیان، هنرمندان، دانشجویان و اصحاب رسانه بودند به معرفی و اهدای کتاب‌های موردعلاقه خود پرداختند همچنین غیبت شهردار، فرماندار و دیگر مسئولان فرهنگی موردانتقاد مجری برنامه قرار گرفت.

ایجاد کتابخانه مرکزی در آبادان و خرمشهر نیازمند ورود منطقه آزاد اروند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله سپهر در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه طرح برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان موجب ایجاد علاقه در شهروندان برای توجه به مقوله کتاب‌خوانی و حتی بهبود ارتباطات مردم با کتابخانه‌ها و کتابداران شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، بیان کرد: در استان خوزستان بیش از 219باب کتابخانه عمومی فعال وجود دارد که خوشبختانه شرایط کتابخانه‌ها در شهرستان آبادان و خرمشهر به لحاظ زیربنایی، منابع و امکانات همچنین کارکنان تحصیل‌کرده و متخصص بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: نیاز است که از پتانسیل منطقه آزاد اروند برای تأسیس کتابخانه‌های مرکزی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم تا بتوانیم فضای جامعی برای ترویج فرهنگ مطالعه در این پایتخت مقاومت ایجاد کنیم.

سپهر، عنوان کرد: در یک هفته اخیر نیز نخستین جشنواره ملی شعر کتاب در استان خوزستان برگزار و با استقبال شاعران و نویسندگان کشوری مواجه شد، همچنین 360شاعر بیش از 490اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: نشست‌های تخصصی متعددی برای شناسایی آسیب و فرصت‌ها در زمینهٔ جذب مخاطبان یا همان کتاب‌خوانان در کتابخانه‌های عمومی را داشتیم و اطمینان داریم با این طرح می‌توانیم در آینده نزدیک با رفع موانع و فاصله‌ها شاهد تحول خوبی درزمینهٔ حضور کتاب‌خوانان در کتابخانه‌ها باشیم.

برگزاری دومین نشست کتاب‌خوان در خرمشهر

رحیم محمدی پارسا در حاشیه این نشست بیان کرد: امروز نخستین نشست عمومی کتاب‌خوان در شهرستان خرمشهر برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر، افزود: 19 بهمن‌ماه امسال نشست تخصصی کتاب‌خوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع انقلاب اسلامی و مقارن با دهه مبارک فجر به میزبانی شهرستان خرمشهر برگزار می‌شود که دومین نشست کتاب‌خوان خرمشهر در سال 94 به شمار می‌آید
ارسال نظرات
پر بیننده ها