رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری دوازدهمین یادوراه عارف نامی کرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی خالق مولودنامه و معراجنامه همزمان با آغاز هفته وحدت در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۸۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان ظهر یکشنبه( 29 آذرماه 94) در نشست هماهنگی برگزاری دوازدهمین یادوراه عارف نامی کرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه به همراهی های صورت گرفته و تأکید نماینده معزز ولی فقیه در استان آیت ا... حسینی شاهرودی و همچنین استاندار کردستان جناب مهندس زاهدی مبنی بر ضرورت برگزاری باشکوه این مراسم که هرساله توسط حوزه هنری استان کردستان و با مشارکت گسترده مردم و همراهی ادارات فرهنگی برگزار می گردد در آستانه هفته وحدت و انشاء ا... با حضور گروه های مولودی خوان برتر استان شامگاه چهار شنبه 2 دیماه 94 سنندج شاهد برگزاری بزرگترین جشن مولودی خوانی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به هفته وحدت به عنوان یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی و وحدت ارزنده ای که در استان کردستان بین برادران و خواهران اهل تشیع و تسنن وجود دارد تصریح کرد: درایت و روشن بینی معمار کبیر انقلاب اسلامی و به منظور حفظ وحدت ملی و پاسداری از نظام اسلامی و دستاوردهای آن اصل وحدت شیعه و سنی را به عنوان یکی از اصول خدشه ناپذیر نظام فرمودند.

وی افزود : حضرت امام(ره) در فرازی از بیاناتشان می فرمایند : آنانی که ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی نمایند نه شیه اند و نه سنی.

مرادی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در سفر تاریخی سال 88 به استان کردستان با اشاره به طریقت های نقشبندیه و قادریه در استان ندای وحدت را مجددا طنین انداز فرمودند تا آنجا که ، ایجاد تفرقه در بین مسلمین را از هر گروه از مسلمانان چه شیعه و چه سنی خیانت عنوان فرموده و انجام آن را مزدوری دشمن عنوان فرمودند.

وی با اشاره به برگزاری یازده دوره این مراسم در سنندج گفت : این مراسم و حضور باشکوه مردم با ایمان و متدین منطقه در آن نشان از عمق ایمان و وابستگی دینی مردم استان حول محور حضرت رسول اکرم (ص) دارد و برادری و اخوت مردم استان در جشن های این هفته همچون خاری در چشم دشمنان وحدت مسلمین و گروه های تکفیری خواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان افزود: با توجه به استقبال سال گذشته پیش بینی می گردد در این دوره مشارکتی بیش از 15هزار نفری را در مسجد جامع سنندج شاهد باشیم.

دوازدهمین یادواره عارف نامی کرداز ساعت 19 روز دوم دی ماه 94 در صحن جدید مسجد جامع سنندج توسط حوزه هنری استان کردستان و با مشارکت استانداری کردستان ، اداره کل تبلیغات اسلامی ، صدا و سیمای مرکز کردستان ، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج ، اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و فرمانداری سنندج برگزار می گردد.

ارسال نظرات