خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای هشت سال دفاع مقدس استان با بیان اینکه حدود 32 الی 33هزار رزمنده هشت سال دفاع مقدس در استان هستند، گفت: باید حداکثر استفاده را از نیروی انسانی هشت سال دفاع مقدس برای استخراج خاطرات، فداکاری ها و رشادتهای رزمندگان به صورت واقعی انجام شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۵۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در جمع پیشکسوتان، جانبازان، رزمندگان ومسئولین کانون های پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اظهارداشت: خراسان جنوبی نقش اساسی در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه نشر و جمع آوری نقش رزمندگان این استان در جنگ تحمیلی خوش ندرخشیده است، عنوان کرد: می توانیم با همت رزمندگان بهتر از این باشیم.

قاسمی با بیان اینکه کانونهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند، افزود: درصدد هستیم سازمانی برای انجام کارهای فرهنگی، علمی و پژوهشی و تهیه خاطرات رزمندگان استان شکل دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دفاتر بانوان، ارتش و سپاه در خصوص دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان افتتاح و فعالیت می کنند، افزود: ماموریت این دفاتر جمع آوری خاطرات، فیلم ها وعکس های رزمندگان این نهادها در جنگ تحمیلی است.

قاسمی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی حدود 32 الی 33هزار رزمنده هشت سال دفاع مقدس هستند، عنوان کرد: این رزمندگان از طریق سازمانها مانند بسیج، سپاه، ارتش، ژاندارمری، جهاد و هلال احمر در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس سازمانی است که بر اساس منویات امام خامنه ای(حفظه الله) شکل گرفته است، افزود: ایشان هشت سال دفاع مقدس را به عنوان یک گنج می دانند که نیازمند استخراج است برای همین ماموریت این سازمان این است که نظر ایشان را جامعه عمل بپوشاند.

قاسمی تاکید کرد: باید حداکثر استفاده را از نیروی انسانی هشت سال دفاع مقدس برای استخراج خاطرات، فداکاری ها و رشادتهای رزمندگان را به صورت واقعی انجام شود.

وی بیان کرد: اکنون کارهای بزرگ و خوبی در جمع آوری نقش رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار در هلال احمر و جهاد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان ادامه داد: گروه های مختلفی شامل هلال احمر، بسیج دانش آموزی، دانشجویی، دولت، ارتش و نیروی انتظامی شکل گرفتند و خاطرات رزمندگان در این حوزه ها گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از رزمندگان تمایلی برای مصاحبه و یا بازگو کردن خاطرات خود در هشت سال دفاع مقدس ندارند، گفت: ما از همه رزمندگان می خواهیم با همکاری بنیاد، سوابق، خاطرات، نقش رزمندگان در دفاع مقدس را جمع آوری تاهم از تجربیات انها استفاده کنیم و هم به عنوان یک گنجینه ارزشمند برای نسل های آینده انقلاب داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها