نیویورک پست طی گزارشی نوشت: ساکنان شهر نیویورک نه تنها باید از عهده هزینه های کمرشکن اجاره آپارتمان بر بیایند، بلکه باید قیمت بالایی نیز برای خرید درخت کریسمس پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۲۹
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش بسیج،  به نقل از پایگاه خبری نیویورک پست، ساکنان شهر نیویورک نه تنها باید از عهده هزینه های کمرشکن اجاره آپارتمان بر بیایند، بلکه باید قیمت بالایی نیز برای خرید درخت کریسمس پرداخت کنند.

فروشندگان درخت که برخی اماکن شهری را در محلات نیویورک از شهرداری اجاره کرده اند، با افزایش 2 رقمی نرخ اجاره این اماکن روبرو شده اند و ناگزیرند این هزینه ها را از طریق بالا بردن قیمت درخت کریسمس تامین کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، قیمت اجاره این مکان ها در برخی مناطق نظیر سوهو پارک در خیابان ششم و اسپرینگ استریت، 19 درصد افزایش یافته و از 47 هزار دلار به 56 هزار و 5 دلار رسیده است.

اسکات لچنر، مدیر درخت فروشی سوهو که روز یکشنبه قیمت محوطه 14 فوتی مورد اجاره اش به وی 600 دلار اشاره شده می گوید، چاره ای ندارم جز اینکه مبلغ بیشتری برای اجاره این مکان بپردازم.

لچنر 54 ساله افزود: «قیمت اجاره ها بالا رفته و در سال های اخیر 4 برابر شده است.»

«ما فقط انتظار اندکی ملاحظه از جانب شهرداری نیویورک داریم، زیرا می خواهیم سود کسب کنیم، اما واقعا سود اصلی را چه کسی می برد؟ ما که نمی بریم.»

لچنر که بیش از 30 سال است درخت کریسمس می فروشد گفت، مشتریان از قیمت های بالا گلایه مندند. قیمت یک درخت 5 فوتی از 69 دلار شروع می شود.

وی در ادامه گفت: «مردم دوست دارند تلاش کنند و با چانه زنی معامله کنند، و من بیشترین تلاشم را می کنم تا خودم را با آنها وفق دهم»

«اما اگر آنها یک درخت 10 فوتی بخواهند که از پاسیفیک شمالی وارد شده و قیمت آن حدودا 500 دلار است، وقتی قیمت درخت را می شنوند، دیوانه می شوند.»

آمارهای اداره پارک ها و سرگرمی شهر نیویورک نشان می دهد که این اداره در فاصله روزهای 23 نوامبر تا 27 دسامبر، از اجاره دادن 21 مکان در مناطق منهتن، بروکلین و کوئینز 238 هزار و 665 دلار درآمد کسب خواهد کرد.

ارسال نظرات