کارآفرینان برتر در نامه به رئیس جمهور:

جریمه دیرکرد را لغو کنید

جمعی از کارآفرینان برتر ملی طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو جریمه دیر کرد شدند و بیان کردند:در شرایط رکودی موجود و فشار بانک ها خواستار اجرای نظام رتبه بندی اعتباری در نظام بانکی و اعطای تسهیلات آتی بر اساس رتبه های شفاف اعتباری هستیم.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۱۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش بسیج، برنامه پایش شب گذشته نامه جمعی از کارآفرینان برتر ملی را نشان داد که در آن کارآفرینان از جریمه های دیرکرد تسهیلات در شرایط رکودی موجود و فشار بانک ها گله مند و خواستار اجرای نظام رتبه بندی اعتباری در نظام بانکی و اعطای تسهیلات آتی بر اساس رتبه های شفاف اعتباری شده اند .

متن این این نامه که خطاب به رئیس جمهور است به این شرح است :


بسمه تعالی
حضرت حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم و محبوب ایران اسلامی
سلام علیکم،

با تشکر و تبریک بابت دستاوردهای گرانقدر و تاریخی هسته ای دولت عزیز، مستحضر هستید که تولیدکنندگان کشور بابت رکود اقتصادی کم سابقه موجود تحت فشار شدیدی قرار دارند و در این شرایط برای استمرار تولید و تعدیل نکردن نیروی کار، با مشکلات کمرشکنی روبرو هستند.

انصاف حکم می کرد در این دوره تحریم های ناجوانمردانه خارجی و رکود سنگین داخلی، نظام بانکی با تولیدکنندگان هموطن همراهی می کرد و تاخیرهای محدود در پرداخت اقساط و بدهی کارآفرینان فعال ایرانی را نادیده می انگاشت، اما بانکهای کشور بدون ملاحظه فشارهای خارجی، تولیدکننده های ایرانی را با «جریمه های سنگین و غیرشرعی دیرکرد» تحت فشار مضاعف قرار داده اند و در موارد متعددی باعث تعطیلی تولید و بیکاری کارگران شریف شده اند.

اینجانبان به عنوان سربازان خط مقدم جهاداقتصادی و تولیدملی از حضرتعالی که همواره دغدغه حمایت از کار و سرمایه ایرانی را دارید، تقاضا می کنیم بانکهای کشور را مکلف بفرمایید تا رفع شرایط فورس ماژور فعلی، از سودهای مازاد خود چشم پوشی کرده و از وضع یا مطالبه جریمه دیرکرد از بنگاه های فعال کشور منع شوند.

بدیهی است، اجرای نظام رتبه بندی اعتباری در نظام بانکی و اعطای تسهیلات آتی بر اساس رتبه های شفاف اعتباری، انگیزه تاخیر در پرداخت دیون را درمیان بدهکاران بانکی به حداقل ممکن خواهد رساند و روابطی شفاف و ضابطه مند میان فعالان اقتصادی و نظام بانکی کشور برقرار خواهد کرد.
به تدابیر داهیانه رئیس جمهور عزیزمان همچنان امیدوار و خدای متعال را از این بابت شکرگزاریم.

ارسال نظرات