قرار است در منطقه ۴ تهران به عنوان پایلوت استانی، واقعیت افزوده بر روی قبوض آب ایجاد شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۵۱۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش بسیج،  طرح جدیدی در مجموعه وزارت نیرو به منظور بهره گیری از تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حال پیاده سازی است.

واقعیت افزوده یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS است ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌ است.

در واقعیت افزوده معمولاً چیزی کم نمی‌شود بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه به واقعیت مجازی است که توسط یک شبیه ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

با استفاده از همین تکنولوژی قرار است در منطقه 4 تهران به عنوان پایلوت استانی، واقعیت افزوده بر روی قبوض آب ایجاد شود. بدین صورت که مشترکان آب بتوانند با نصب یک نرم افزار واقعیت افزوده بر روی گوشی تلفن همراه خود و حرکت دوربین گوشی روی قبض آب، از واقعیت های رایانه ای ایجاد شده بهره بگیرند.

این واقعیت های افزوده رایانه ای می تواند پیامهایی متنی، گرافیکی یا ویدئویی باشد و یا آمار مصرف در دوره های قبلی مشترک به صورت جدول و نمودار نمایش داده شود.

این گزارش حاکی از این است که این طرح از ابتدای سال 95 قرار است در منطقه 4 تهران به عنوان پایلوت استان تهران اجرایی شود.

ارسال نظرات