استاندار یزد با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: نخبگان دانشگاهی نقشه راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را ترسیم کنند.
کد خبر: ۸۶۰۹۴۲۲
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی شامگاه یکشنبه در سیزدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان یزد با بیان اینکه توجه به بحث ارتقای علم و پژوهش به عنوان اصلی‌ترین ارکان دانایی بین جوانان ضروری است، اظهار داشت: آگاهی نقش مهمی در پیشبرد اهداف سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

استاندار‌ یزد با اشاره به ضرورت احساس مسئولیت در برابر سیاست‌های نظام گفت: تقسیم و توزیع کار از جمله مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به پیشرفت علم و استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

میرمحمدی استفاده از استعدادهای بومی جوانان در راستای ارتقای توانمندی‌های علمی و پژوهشی را ضروری دانست و بیان کرد: دوران دانشجویی از جمله فرصت‌های مناسب در راستای کسب دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی است.

وی با اشاره به اهمیت تولید، گسترش و انتقال علم به منظور پیشبرد اهداف کلان نظام اسلامی در جامعه جهانی تصریح کرد: حضور فعال و مستمر دانشجویان در پژوهشکده‌های علمی و پژوهشی نقش مهمی در تولید و استفاده از فناوری‌های جدید دارد.

وی توجه ویژه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تعیین وظایف در راستای رسیدن به چشم‌انداز نظام انقلاب اسلامی را، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تکیه به تولید و دانش بومی از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی است که، نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر تمام تنش‌های اقتصادی داخلی و خارجی مقاوم می‌کند.

استاندار یزد ادامه داد: تشکیل گروه‌های تخصصی و کاربردی به منظور اجرای صحیح و کامل ابعاد مختلف مقوله اقتصادمقاومتی از جمله مهم‌ترین وظایف دست‌اندرکاران نظام اسلامی در عصر امروز است.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت نقش نخبگان علمی و پژوهشی در تدوین نقشه راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دستاوردهای هسته‌ای نظام اسلامی ایران نتیجه رشادت و ایثارگری‌های نخبگان و دانشمندان بومی است.

وی استکبارستیزی را از جمله مهم‌ترین اعتقاد و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دشمنی با استکبار و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران جهانی ضروری است و هیچ ارتباطی با بحث برجام ندارد.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت توجه ویژه به بحث نفوذ ادامه داد: آگاه بودن و احساس مسئولیت اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان نسبت به مسائل مختلف و مواضع نظام در موضوع‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ضروری است.

وی مشارکت مردمی را از جمله مهم‌ترین عوامل از بین رفتن توطئه‌های دشمنان و نفوذ به نظام اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه اسلامی ضروری است.

وی با بیان اینکه تفکر و تعالی اندیشه از دیگر راهکارهای توسعه دانش بومی بین جوانان به ویژه دانشجویان است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و بیان نظرات آزادنه به مراکز تبادل نظرهای مختلف تبدیل شوند.

 

ارسال نظرات