یک فعال بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت کنونی، بنظر می رسد شرایط بورس تا پایان سال بدون تغییر باقی بماند.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۲۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش بسیج، ابراهیم جمیلی در نشست خبری به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر که بعدازظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: با توجه به وضعیت کنونی، بنظر می رسد شرایط بورس تا پایان سال بدون تغییر باقی بماند.
سهامدار عمده شرکت زرین معدن آسیا افزود: در بازار سرمایه معمولا شرکتها و نهادهای دولتی در راستای خصوصی سازی عرضه اولیه و کشف قیمت می شوند و برخی شرکتها نیز برای تامین مالی و جهت کسب اعتبار این اقدام را انجام می دهند.
وی ادامه داد: بر این اساس بناداریم 10 درصد سهام شرکت سهام شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر را جهت کشف قیمت احتمالا در روز سه شنبه عرضه اولیه کنیم.
جمیلی با بیان این که در زمان پذیرش این شرکت اوضاع بورس مناسب بود گفت: بر این اساس با توجه پایان زمان قانونی عرضه اولیه در روزهای آینده، قصد داریم سهام این شرکت را وارد بورس کنیم و با توجه به شرایط نامناسب بورس برنامه ای برای دو شرکت دیگر خود که آمادگی ورود به بازار را دارند نداریم.
وی همچنین در خصوص شرایط بورس گفت: پیش بینی می شود تا دو سال آینده وضعیت بورس به همین منوال باشد و اتفاق خاصی نیز در بازار نخواهد افتاد.
این فعال بازار سرمایه اذعان داشت: از سوی دیگر اثرات اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها بر بازار سرمایه نیز پروسه ای زمانبر است و نتایج آن در بازده زمانی بلندمدت در بورس دیده خواهد شد؛ بعلاوه این که کاهش جهانی قیمت نفت هم اثر منفی بر معاملات بازار گذاشته است.
جمیلی در خصوص شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر نیز گفت: این شرکت بزرگترین مجمع تولید سرب و روی در منطقه غرب کشور است و به طور همزمان 4 محصول را تولید می کند.
همچنین در این جلسه حسین جمیلی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر اظهار داشت: تاسیس این شرکت به سال 86 باز می گردد و موقعیت استقرار آن نیز میان معدن انگوران به عنوان منبع اصلی تامین مواد اولیه شرکتهای سرب و روی و شهر زنجان به عنوان یکی از بازارهای مصرف این صنعت می باشد که این موضوع موجب کاهش هزینه های حمل و نقل در این شرکت شده است.
وی در خصوص محصولات این شرکت هم اذعان داشت: کنستانتره سرب و روی دو محصول شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر هستند که این پتانسیل برای تولید فرآورده های بقیه کانی ها نیز در این شرکت وجود دارد.
معاون مالی و اداری شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر هم در این مراسم با بیان این که در 6 ماه ابتدای امسال 216 میلیارد ریال فروش در این شرکت انجام شده است گفت: در سه ماهه سوم امسال نیز بالغ بر 11 میلیارد تومان از محصولات این شرکت به فروش رسیده است و در مجموع آنچه در بودجه امسال شرکت نگاشته شده است مبلغ 383 میلیارد ریال برای فروش می باشد.
بصیر پور با بیان این که در بودجه سال گذشته نیز درآمدی بالغ بر 313 میلیارد ریال برای شرکت درنظر گرفته شده بود ادامه داد: در شش ماه نخست امسال 41.847 میلیارد ریال سود توسط شرکت تقسیم شده است.
وی در خصوص میزان تولید این شرکت در سالجاری نسبت به سال گذشته نهم اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 75 هزار تن تولید در شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر انجام شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 84 هزار تن بوده است.
ارسال نظرات