خبرهای داغ:
آیین بزرگداشت ۲ تن از شهدای مدافع حرم خوزستان شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) و شهید مجتبی زکوی‌زاده با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۱۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت آیین بزرگداشت 2 تن از شهدای مدافع حرم خوزستان شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) و شهید مجتبی زکوی‌زاده با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز برگزار شد.

در این مراسم که در مسجد ارشاد اهواز واقع در امانیه، خیابان شهید مدنی نبش خیابان شهید سپهری برگزار شد و مردم شهرهای هفتگل، مسجدسلیمان، باغملک، رامهرمز، میداوود، کوت عبدالله و اهواز یاد و خاطره شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) از شهدای مدافع حرم اهواز و شهید مجتبی زکوی‌زاده، نخستین شهید مدافع حرم باغملک را گرامی داشتند.

مراسم بزرگداشت این 2 شهید مدافع حرم از سوی سپاه حضرت ولیعصر (عج)، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خوزستان، شهرداری کلانشهر اهواز و همکاری هیئت رهروان شهدای خوزستان برگزار شد.

در این آیین که فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند، حجت‌الاسلام طاها توکل، نماینده ولی فقیه در لشکر عملیاتی حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: سلام ما بر همه مجاهدان راه خدا و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند.

وی افزود: سلام خدا بر مدافعان حرم و کسانی که رفتند تا نقش حضرت ابوالفضل العباس (ع) را در پاسداری از حرم حضرت زینب کبری (س) و حرم حضرت رقیه (س) در سوریه ایفا کنند و ملت‌های آزاده و انسانیت را مدیون خود کنند.

نماینده ولی فقیه در لشکر عملیاتی حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه بیان کرد: خدا را شاکریم که حیات ما را در زمانی قرار داد که این مولفه‌های دینی را مشاهده کنیم.

در این آیین حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان و حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد، امام جمعه باغملک نیز حضور داشتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

خانواده سردار شهید علی نوری، رئیس ستاد تیپ دوم لشکر 7 ولیعصر (عج) خوزستان نیز در مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر و شهید مجتبی زکوی‌زاده حضور یافتند.

حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز پس از حضور در این آیین در سخنانی اظهار داشت: اگر شهدای مدافع حرم از جمله شهید فاطمی‌اطهر و شهید زکوی‌زاده نبودند الان تروریست‌ها در اهواز پایگاهی قوی داشتند.

وی افزود: امروز آمدم به نیابت از حضرت آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عرض ادبی محضر خانواده شهید فاطمی‌اطهر و خانواده شهید زکوی‌زاده داشته باشم.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به پدران شهید فاطمی‌اطهر و خانواده شهید زکوی‌زاده گفت: امروز آمدیم به شما تبریک بگوییم که چنین فرزندانی دارید و به خودمان تسلیت بگویم که از این قافله عقب مانده‌ایم، امیدواریم خداوند این قرابانیان را از شما قبول کند.

اجرای این مراسم بر عهده عبدالغقور شیری بود و حسن صفری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان نیز در این آیین معنوی به مرثیه‌سرایی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، از شهدای مدافع حرم خوزستان در سال 1356 در اهواز دیده به جهان گشود و در روزهای نخست محرم امسال در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید فاطمی‌اطهر پس از انتقال به اهواز در صبح روز سه‌شنبه 12 آبان ماه سال 1394 از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به‌ سمت چهارراه سلمان فارسی تشییع شد و سپس کنار مزار شهید فرزاد دره‌اهوازی در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

از شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، 2 فرزند پسر به‌نام‌های محمدمهدی و محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

شهید مجتبی زکوی‌زاده، در تاریخ یکم مهرماه سال 1362 به عنوان دومین فرزند در خانواده‌ای روستایی در شهرستان باغملک به دنیا آمد و آبان ماه امسال برای دفاع از حرم بانوی عشق حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه (س) به سوریه رفت.

این جوان باغملکی پس از حدود 20 روز نبرد با گروه‌های تکفیری به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از انتقال به خوزستان در صبح روز 15 آذر ماه 1394 در شهرباغملک تشییع شد و سپس در گلزار شهدای روستای چلچلک آرام گرفت.

از شهید مجتبی زکوی‌زاده دو فرزند خردسال دختر به نام‌های فاطمه و ریحانه به یادگار مانده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها