مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی
مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه تعداد ۹۹۱۷ نفر از کارگران، تمایل خود را برای خرید سهام ترجیحی اعلام کردند گفت:در سال جاری تعداد۱۹۹۸۷۰۲۳۴ سهم به ارزش۱۵۳۹۰۷۴۳۱۹۱۳۹ریال در سراسر کشور به کارگران واگذار شده است.
کد خبر: ۸۶۰۹۳۱۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

به گزارش بسیج، غلامرضا بستان منش در خصوص نقش وزارت‌کار در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران گفت: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همواره متولی صیانت از حقوق کارگران بوده و یکی از استراتژی های وزارت، مشارکت هرچه بیشتر نیروی کار در منافع بنگاه های اقتصادی است.

 وی ادامه داد: به همین دلیل در راستای وظایف محوله در خصوص فعالیت های ترویجی، توجیحی وآموزشی اصل 44 قانون اساسی، اداره کل امور اجتماعی وزارت متبوع ، همواره با اعزام کارشناسان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کل کشور بر فرایند واگذاری سهام ترجیحی به کارگران، نظارت داشته و با مطالعه وبررسی آثار واگذاری سهام به کارگران، نسبت به روزآمد نمودن اطلاعات جهت تدوین قوانین و آیین نامه های مربوطه اقدام می‌کند.

 مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اظهار کرد: این اقدام، گام بلندی برای تحقق اهداف اقتصادی واجتماعی دولت در واگذاری سهام، به کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است که آثار ارزشمندی چون؛ بسط و تعمیم عدالت اجتماعی، گسترش مالکیت سهام، افزایش بهره وری و بهبود کیفی تولید، ایجاد حس مالکیت، ایجاد و افزایش انگیزه کارگران در فعالیتها ی مربوط، و ترویج  فرهنگ سهام داری کارگران را در پی خواهد داشت .

بستان منش گفت: به موجب ابلاغیه بند "ج" سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، ماده 61 برنامه پنجم توسعه و آئین نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، 5 درصد سهام واحدهای مورد واگذاری به کارگران و کارکنان اختصاص می یابد.

بستان منش در زمینه فرایند واگذاری سهام ترجیحی افزود: طبق آیین نامه، واحدهای اقتصادی 30 روز پس از ابلاغ آگهی واگذاری به واحد مربوطه، مهلت دارند که لیست تکمیل شده اسامی کارگران دارای شرایط (سابقه پرداخت یک سال حق بیمه) را توسط سازمان تأمین اجتماعی مهمور کرده و به سازمان خصوصی سازی ارسال نمایند.

مدیرکل امور اجتماعی گفت: در اجرای آیین نامه فوق الذکر، از ابتدای سال 94 تاکنون، اداره خدمات اجتماعی کارگران به عنوان یکی از ادارات این اداره کل که متولی سهام ترجیحی کارگران است، از طریق کارشناسان استانی در 11 واحد تولیدی که تا به امروز از سوی سازمان خصوصی سازی برای واگذاری مشخص شده اند ، کارگاه‌هایی را برگزار نموده و پس  از نصب آگهی واگذاری در پانل عمومی شرکت، با هماهنگی مدیریت واحدها ، ضمن تشکیل کلاس توجیحی با حضور کارگران و مدیران، در جهت آگاه سازی، ترغیب و فرهنگ سازی، پیرامون بهره مندی کارگران از سهام واحد های مورد واگذاری، اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی سازی نموده اند.

وی گفت:پس از برگزاری جلسات توجیهی و آشنایی کارگران با آیین نامه سهام ترجیحی، تعداد 9917 نفر از کارگران، تمایل خود را برای خرید سهام ترجیحی اعلام کردند.

بستان منش  افزود: با اقدامات انجام شده، در سال جاری تعداد199870234 سهم به ارزش1539074319139ریال در سراسر کشور به کارگران واگذار شده است.این اداره کل با پیگیری و دریافت گزارش واگذاری ، فرآیند مربوط به امر واگذاری را  همواره از طریق کارشناسان مرتبط اداره کل، رصد و نظارت می کند.

ارسال نظرات