عضو شورای عالی استان ها:تسریع درعملیات احداث راه آهن یزد، ابرکوه و اقلید، نیازمند بودجه کافی می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۹۲۶۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، رضا ربانی، عضو شورای عالی استان ها، در ملاقات حضوری با معاون ریاست جمهوری، مدیریت و برنامه ریزی کشور و سخنگوی دولت تسریع در عملیات احداث راه آهن یزد، ابرکوه و اقلید را اختصاص دادن بودجه کافی دانست و افزود: این روند در محدوده استان یزد به کندی پیش می رفت که جدیدا رشد مناسبی صورت پذیرفته است، ولی در محدوده 20 کیلومتری استان فارس علمیات متوقف می باشد.
وی بیان داشت: اتمام این قسمت از راه آهن فاصله ریلی استان های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگلویه و بویر احمر را به استان های یزد، خراسان رضوی و کرمان به طول 300 کیلومتر نزدیک تر می نماید.
رضا ربانی در ادامه این ملاقات اختصاص بودجه لازم جهت احداث سد ماربُر و انتقال آب به شهرستان ابرکوه را عنوان کرد و افزود: بر این اساس میزان مصوبه و سهمیه بندی در وزارت نیرو جهت شرب و کشاورزی در این منطقه کم آب و کم باران کشور که میزان بارندگی آن در حدود 50 میلیمتر در سال می باشد، نقش موثری دارد.
عضو شورای عالی استان ها در نشست با معاون رئیس جمهور ضمن بیان مشکلات عمده و هزینه بَر شهرستان، توزیع ناعادلانه مالیات بر ارزش افزوده را مطرح کرد و اظهار داشت: این امر موجب شده است که با وجود داشتن رتبه چهارم این شهرستان از نظر جمعیت دراستان یزد، ابرکوه در رتبه آخردریافت سهمیه خود از این اعتبار می باشد.
وی خواستار اصلاح قانون توزیع عادلانه مالیات بر ارزش افزوده شد و گفت: دولت از روش های متفاوت، کمبود دریافتی شهر های ابرکوه و مهردشت را جبران نمیاد.
ربانی گفت : در پایان این اجلاس همچنین مشکلات عمده اعتباری کشور و شوراهای سراسر کشور مطرح و درخواست جبران آنها و رفع نواقص پیش آمده شد.
ارسال نظرات