خبرهای داغ:
پیکر مطهر ۲ تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم، اساتید و دانشجویان در آبادان تشییع شد و در دانشکده نفت شهید تندگویان این شهر آرام گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۹۰۹۱
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مراسم تشییع پیکر 2 تن از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس امروز با حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان و اساتید دانشگاه، طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در آبادان برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت پیکرهای مطهر شهدای گمنام از مقابل بنیاد شهید و امورایثارگران بر دوش مردم آبادان و دانشجویان تشییع شد.

در این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان بر پیکر این شهدای والامقام نماز خواند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و برادر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی که از اهواز به آبادان رفته بود در تشییع پیکر مطهر این 2 شهید گمنام شرکت کرد.

آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز و برادر شهید سید محمدرضا حسن‌زاده نیز در مراسم تشییع شهدای گمنام در آبادان حضور یافت.

پیکر مطهر این شهدای گمنام تا دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان تشییع شد و سپس در محلی که از پیش در این دانشکده تعیین شده بود آرام گرفتند.

یکی از این شهدای گمنام والامقام 17 سال سن دارد و در عملیات والفجر یک، در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسیده و در تاریخ 20 مرداد ماه سال 1394 از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده است.

شهید دیگر نیز 21 ساله است و در عملیات بدر در منطقه عملیاتی دجله به شهادت رسید و پیکر مطهر در تاریخ 15 خرداد ماه سال  1394 در عملیات تفحص کشف شد و به وطن بازگشت.

پیش از این نیز دو شهید گمنام 19 ساله و 20 ساله که پیکر مطهر آن‌ها در تفحص‌های انجام شده در محور فاو منطقه عملیاتی والفجر 8 پیدا شد نیز میهمان دانشکده مهندسی نفت اهواز شدند.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام صبح روز چهارشنبه 29 آذرماه سال 1391 همزمان با 5 صفر سالروز شهادت دختر 3 ساله امام حسین (ع)، حضرت رقیه خاتون (س) از مقابل گلزار شهدای منطقه کوت عبدالله به سمت دانشکده مهندسی نفت اهواز تشییع شد و پس از آن در کنار مسجد دانشکده آرمیدند.

مردم آبادان در احیای فرهنگ شهادت پیشتاز هستند

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور،امام جمعه آبادان در این مراسم اظهار داشت: استقبال از این دو شهید گمنام توسط مردمی انجام شد که هم شهید دادند و هم درک درستی از شهادت دارند.

وی بابیان اینکه مردم در احیای فرهنگ شهادت پیشتاز هستند، عنوان کرد: مردم با حضور خود در این مراسم یک‌بار دیگر نشان دادند که مروج تفکر شهدا هستند.

امام جمعه آبادان افزود: مردم مدافع خط شهدا هستند که آبادان همیشه این توفیق نصیب مردم شده است تا میزبان شهدا باشد و هر از چند گاهی بوی عطر شهادت در فضای معنوی آبادان پیچیده و به سراسر کشور دمیده می‌شود.

جواد سعدون زاده نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه شهدا گمنام نزد خداوند نام‌ آشنا هستند، اظهار کرد: در فرهنگ و قاموس مبارزه در جامعه اسلامی شهدای گمنام نیز شناخته‌شده هستند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: این‌که به دلایلی هویت برخی شهدا پنهان مانده است که ارزشی از آن‌ها کم نمی‌کند بلکه بر مظلومیت و شأن و جایگاه رفیع آن‌ها می‌افزاید.

وی گفت: گمنام بودن این شهدا شائبه شهرت را نیز از بین برده و در ایثار، مقاومت، ایستادگی و ولایت‌پذیری الگویی در جامعه برای همه افراد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها