خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: حمله ارتش نیجریه به شیعیانی که در حال انجام مراسم مذهبی خود بوده اند یک اقدام بسیار زشت و ناپسند بود و تمام مسلمانان بخصوص مسلمانان اهل سنت، این اقدام بی رحمانه را محکوم می کنند.
کد خبر: ۸۶۰۸۹۵۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت  اسدیه در خصوص کشتار شیعیان در نیجریه اظهار کرد: حمله ارتش نیجریه به شیعیانی که در حال انجام مراسم مذهبی خود بوده اند یک اقدام بسیار زشت و ناپسند بود و تمام مسلمانان بخصوص مسلمانان اهل سنت، این اقدام بی رحمانه را محکوم می کنند.

وی افزود: کشتار شیعیان نیجریه هم از نظر اسلام و هم از نظر مواضع اخلاقی و اجتماعی و حتی مواضع دموکراسی غیر قابل قبول است و در این حادثه ثابت شد که کسانی که مدعی حقوق بشر هستند، حقوق بشر را پایمال می کنند و حتی با مردم کشور خودشان اینگونه رفتاری دارند.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه با بیان اینکه هدف از این اقدام خشونت آمیز دولت و ارتش نیجریه ایجاد تفرقه بین مسلمانان بود، تصریح کرد: استکبار در پشت صحنه این اقدامات قرار دارد و قطعا استکبار تعامل و وحدت بین دولت ها و ملت های مسلمان را نمی خواهد که ممکن است با این اقدام وحشیانه دولت نیجریه اختلافاتی بین مسلمانان به وجود آید و استکبار از آن سود ببرد.

مولوی عبداللهی با اشاره به سکوت نهادهای بین المللی در خصوص کشتار مسلمانان نیجریه اظهارکرد: در زمان اتفاق اینگونه حوادث که با موازین بین المللی هم ناسازگار است، نهادهای بین المللی باید اعتراض خود را نشان دهند و با اقدامات دیپلماتیک کشورها را مورد بازخواست قرار دهند.

وی افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران هم بخصوص مسئولان وزارت امورخارجه باید به طور جدی در برابر این حوادث جبهه گیری و این مسئله را پیگیری کنند چرا که در غیر این صورت یک نوع بی توجهی به حقوق بشر و مسلمانان خواهد بود.

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها