خبرهای داغ:
پژوهشگر حوزه دفاع مقدس، پژوهش را وسیله و ابزاری برای احصاء مسائل سازمانی دانست و گفت: در دهه اخیر امام خامنه ای(حفظه الله) تاکید فراوانی بر تشکیل اتاق های فکر در مجموعه ها و در عرصه های مختلف کرده اند که جوانان و صاحبان اندیشه را وادار به موضوعات ماموریتی و سازمانی کنند.
کد خبر: ۸۶۰۸۹۲۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

حسن علی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: علم و اندیشه همیشه یک جایگاه خاصی در دین اسلام داشته است که بهترین و برترین آن در قرآن کریم به تعقل علم وعلم آموزی اشاره دارد و این اهمیت فراگیری علم و دانش را می رساند.

این پژوهشگر بسیجی با بیان اینکه خداوند جایگاه علم و دانش را تا سطحی بالا برده است که عالمان یکی از شفاعت کنندگان و بندگان خاص خدا به شمار می روند، گفت: پیامبران تکیه بر علم آموزی داشتند وعلم راستین علمی است که دیگران را بهره مند سازد.

وی با تاکید براینکه امروزه به حوزه دانش و پژوهش تاکید فراوانی شده است، عنوان کرد: در دهه اخیر امام خامنه ای (حفظه الله) تاکید فراوانی بر تشکیل اتاق های فکر در مجموعه ها و در عرصه های مختلف کرده اند که جوانان و صاحبان اندیشه را وادار به موضوعات ماموریتی و سازمانی کنند.

افضلی فرد بیان کرد: پژوهش وسیله و ابزاری برای احصاء مسائل سازمانی برای بر طرف کردن تمام مشکلات آن سازمان است و به تبع تمام موضوعاتی که در استان درعرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در هر سازمانی وجود دارد .

این پژوهشگر حوزه دفاع مقدس به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سلول های بنیادین، فن آوری نانو، نظامی و هوا فضا اشاره کرد و بیان داشت: این پیشرفت ها محصول پژوهش های دانشمندان ما در کشور است.

وی با بیان اینکه به طور کلی پژوهش را در دو بخش کاربردی و راهبردی می توان تقسیم کرد، افزود : پژوهش در بخش کاربردی کوتاه مدت است و با استفاده از اندیشه و فکر افراد نخبه می توان راه حل هایی بنیادین برای این حوزه اتخاذ کرد.

افضلی فر با اشاره به اینکه پژوهش در بخش راهبردی که دراز مدت تحقق می یابد ، عنوان کرد: علم و دانش باعث می شود کشور به سطح بالایی در جهان دست پیدا کند .

وی با بیان اینکه کشور ایران با علم و پژوهش توانسته است رتبه پنجم تا دهم را در بین کشورهای جهان داشته باشد، افزود: اگر کشور در حوزه علم و پژوهش به پیشرفت های لازم دست پیدا نکند به تباهی کشیده خواهدشد برای همین پژوهش سبب پیشرفت و توسعه کشور می شود.

این پژوهشگر در حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه همه پژوهشگران و علمای ما دغدغه آنها پیشرفت جامعه اسلامی بوده است و زحمات فراوانی برای حل مشکلات جامعه کشده اند، گفت: امروز ما فن آوری های جدید را مدیون پژوهشگران جامعه می دانیم .

وی ادامه داد: مهمترین عامل موفقیت پژوهش این است که پژوهش سبب شکوفایی آموزش، پیشگیری از حوادث، شناخت نقاط قوت و ضعف، پیروزی بر دشمن ، کاهش هزینه ها و منابع انسانی ، افزایش در آمد و سبب پیشرفت و توسعه جامعه خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها