فرماندار بهاباد:

پروژه منارید مهاجرت معکوس روستاییان را افزایش داده است

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه پروژه منارید مهاجرت معکوس روستاییان را افزایش داده است، گفت: بازگشت مردم به روستا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۸۸۷۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: عباس اقبال در نشست کمیته مدیریت حوزه آبخیز شهرستان بهاباد که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان ادارات کل استان خراسان شمالی، مدیر اجرایی ملی پروژه ملی منارید، و مسئولان بهاباد برگزار شد، به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه یک طرح دست یافتنی و یک فکر عملی است که نمونه‌هایی از آن در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد مقاومتی درون‌زا است یعنی اینکه توسعه ما با تکیه بر داشته‌های خودمان و استفاده از تجربیات و امکانات دیگران باید به جلو حرکت کند.

فرماندار بهاباد تأکید کرد: اگر بتوانیم مردم را به نحوی توجیه کنیم که متوجه شوند سرمایه‌های گران‌بهایی در گوشه و کنار کشور وجود دارد و این سرمایه‌ها را به فعلیت درآوریم، کشوری آباد و مردم در آسایشی داریم.

رئیس کمیته مدیریت حوزه آبخیز شهرستان بهاباد با بیان اینکه پروژه منارید در بعضی از روستاهای شهرستان انجام شده است به بازدید چند روز گذشته یک مورد از این روستاها اشاره کرد و گفت: همدلی و هماهنگی خاصی در این روستا وجود داشت و آنچه که قابل توجه بود مهاجرت معکوس در این روستا بود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از این روستا به استان و شهرستان‌های همجوار مهاجرت کرده بودند کم‌کم به روستا برگشته ودیدند که کارهای زیادی می‌شود در این روستا انجام داد.

وی افزود: کارهای صورت گرفته توسط پروژه منارید در روستاهای پایلوت شهرستان بهاباد نمونه‌هایی از اقتصاد مقاومتی است که سبب رونق اقتصادی در خانواده روستائیان شده و از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری کرده است.

فرماندار بهاباد در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده در پروژه منارید بهاباد گفت: برداشت 80 کیلوگرم مرزنجوش از 90 مترمربع زمین زراعی از جمله این فعالیت‌ها است که معادل 26 بشکه نفت که امروز می‌فروشیم ارزش دارد.

اقبال با اظهار تأسف از اینکه در سال‌های گذشته روستاهای ما خالی از سکنه شده و بسیاری از مسائل مادی و معنوی ما در این روستاها از بین رفته، بیان داشت: متأسفانه اقتصاد ما وابسته به نفت است که باید با عزم جدی این معضل را حل و این رشته را قطع کرد و با ترغیب مردم به اقتصاد مقاومتی این نقاط ضعف را رفع کنیم.

وی همچنین با تأکید بر تبادل تجربیات با یکدیگر گفت: یقیناً تجربه و کارهای ارزشمندی در آن استان است که باید با هم ارتباط دهیم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم تا مسائل و مشکلاتی که در گوشه و کنار کشور است حل شود.

فرماندار بهاباد به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌‌های بسیار خوب در شهرستان اشاره کرد و گفت: بحمدالله با توجه به منابع آبی خوبی که در شهرستان وجود دارد، مردم مستقیماً با کشاورزی سر و کار دارند و محصولات متعددی برداشت می‌کنند که در این زمینه وضعیت خوبی در شهرستان ایجاد شده است.

وی به معادن اطراف شهرستان از جمله آهن، زغال سنگ، اورانیم، مس و سنگ‌های تزئینی اشاره کرد و اظهار داشت: این معادن نیز بستر خوبی برای اشتغال مردم ایجاد کرده است.

اقبال با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خواسته‌های چندین ساله مردم بهاباد محقق شده، گفت: علی‌رغم کمبود بودجه و اعتبارات، در بحث زیرساخت‌ها کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در این دولت برای شهرستان بهاباد انجام شده است.

ارسال نظرات