رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر رای بیاورند عزیز می‌شوند و اگر رای نیاورند ذلیل می‌شوند، اما اینگونه نیست چطور بنی‌صدر رای آورد اما در نهایت از کشور فرار کرد، باید توجه داشت عزت و ذلت تنها در دست خداست.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۹۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اظهار کرد: در اذان هنگامی که می‌گوییم الله اکبر یعنی خدا را بزرگ می‌دانیم پس دیگر آمریکا را بزرگ نمی‌دانیم و ترسی از آن نداریم، زیرا خدا را بزرگ‌تر از هرچیزی می‌دانیم.

وی ادامه داد: خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر رای بیاورند عزیز می‌شوند و اگر رای نیاورند ذلیل می‌شوند، اما اینگونه نیست چطور بنی‌صدر رای آورد اما در نهایت از کشور فرار کرد، باید توجه داشت عزت و ذلت تنها در دست خداست و خدا به هرکسی بخواهد عزت می‌دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: زمانی که «اشهد ان لا اله الا الله» می‌گوییم یعنی جذب هیچ کس جز خدا نمی‌شویم و هنگامی که «اشهد ان محمداً رسول الله» می‌گوییم یعنی رهبر ما الهی است، پس تنها رهبری پیامبر، اهل بیت و در زمان غیبت رهبری فقیه جامع‌الشرایط بی‌هوس را قبول داریم.

وی افزود: با گفتن «اشهد ان علیاً ولی الله» نشان می‌دهیم الگویمان امیرالمومنین علی (ع) است، یعنی رهبر ما کسی است که معصوم باشد، همواره به یاد خدا باشد، آدم پست و غافل از یاد خدا و مفسد برای رهبری مناسب نیستند و ما نیز بر این موضوع تاکید داریم.

قرائتی عنوان کرد: «حی علی الصلاة» گفتن ما یعنی شتاب به سوی کارهای نیک، شتاب در امور خیر خوب است، در ازدواج و نماز و کارهایی از این قبیل شتاب نه تنها ضرر ندارد که مفید هم هست.

*رستگاری در پول و مقام نیست

وی تاکید کرد: با ذکر «حی علی الفلاح» این نکته را مورد توجه قرار می‌دهیم که رستگاری در پول و مقام و شهرت نیست، بلکه در ارتباط گرفتن و وصل شدن به خداست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: «حی علی خیر العمل» نیز به این معنی است که بهترین عمل نماز است و باید برای انجام آن شتاب کرد، شیطان از دو راه غفلت و شهوت به دنبال گمراه کردن جوانان است، راه برون رفت از غفلت نماز و راه برون رفت از شهوت ازدواج است.

*اذان روابط عمومی اسلامی است

وی در ادامه با بیان اینکه اذان به نوعی روابط عمومی اسلامی است، گفت: کارهای فرهنگی اقداماتی ارزان قیمت و با تاثیری عمیق هستند و از طرفی، اشخاصی که کارهای فرهنگی می‌کنند باید بدانند سخن باید نرم و با کرامت باشد.

قرائتی با بیان خاطره‌ای از زندگینامه شهید ابوترابی بیان کرد: همان‌گونه که رزمندگان و اسرای ما در زمان جنگ نیز به موضوع عدم تسلط کفار تاکید داشتند؛ امروز نیز رهبر معظم انقلاب به این نکته اشاره دارند که در مسئله برجام باید راه نفوذ دشمن را بست.

* جوانان از تفسیر قرآن غافل نشوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: متاسفانه آن‌چنان که لازم است به قرآن توجه نداریم، نیاز است هر شخصی تفسیر قرآن را مطالعه کند، هنوز بسیاری از اعجاز و رموز قرآن را متوجه نشده‌ایم، جوانان از تفسیر قرآن غافل نشوند.

وی ادامه داد: افراد صالحی که در نماز به آنها سلام می‌دهیم، هر شخصی است که باعث عصبانیت کفار شود، امروز افرادی که در سپاه پاسداران موشکی ضد اسرائیل می‌سازند، یا افرادی که در راهپیمایی 22 بهمن حضور می‌یابند، از صالحین هستند چون کفار را عصبانی و ناامید می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها