خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در یادواره شهدای مریانج:
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: امروز نسل جوانی که اعتماد نمی کردیم کار به دستشان بسپاریم؛ نظام جمهوری اسلامی را در سوریه سربلند کرده و غریبانه و مظلومانه جنگیدند.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۵۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
نسل جوان امروز نظام جمهوری اسلامی را در سوریه سربلند کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یادواره شهدای فصل پاییز شهر مریانج با حضور فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

این آیین به رسم هر ساله و براساس زمانبندی با حضور خانواده معزز شهدا برگزار شده و یاد و خاطره شهدای این فصل به ویژه سرداران شهید «حبیب ا... مظاهری»، «علیرضا حاجی بابایی»، «اسماعیل شکری‌موحد» و «حمیدرضا دهقانی» و سردار سرلشکر «شهید همدانی» و شهدای مدافع حرم گرامی داشته شد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان در این آیین با بیان اینکه علاقه ویژه ای به مریانج دارد، گفت: خود را به نوعی مریانجی می دانم چون افتخار خدمتگزاری به اولین شهید تا آخرین شهید این شهر را داشته ام و امروز نیز بیشترین مراجعه کننده در استان برای حضور در جبهه مقاومت سوریه مربوط به شهر مریانج است.

سردار مهدی فرجی افزود: مریانج مفتخر به داشتن شهدای بزرگی چون سردار حبیب ا... مظاهری است که جایگاهش به اندازه ای بالا است که فردی مانند سردار همدانی باید درباره وی صحبت کند.

وی با اشاره به نقش بارز شهید همدانی در مدیریت جبهه مقاومت سوریه خاطرنشان کرد: سردار شهید همدانی هیچ گاه، کارهایش را به نام خودش تمام نکرده و به نام دیگران انجام می داد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سردار همدانی با تشکیل بسیج مردمی در سوریه و کارهای ابتکاری توانست در برابر گروه های تکفیری بایستد، اظهار کرد: روز نخست که مأموریت سوریه به سردار همدانی ابلاغ شد؛ تنها50 تا 60 نیرو به ایشان ملحق شدند، اما 3 سال و نیم بعد و تا زمان شهادتش، بیش از 120 هزار نیرو در قالب گردان های «حیدریون»، «فاطمیون»، «زینبیون» و «دفاع وطنی» تربیت کرده بود که بخشی از آنها تا پیش از این اسلحه به دست در برابر دولت سوریه ایستاده بودند.

وی با بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار ادامه داد: سردار همدانی می گفت «روزی که مأموریت سوریه به من ابلاغ شد برخی از دوستان و هم‌ردیفان به من گفتند که سرنوشت سوریه و بشار اسد مشخص است و احتمال پیروزی ضعیف بوده و آبرویت را باید در این نبرد بگذاری و توصیه به نرفتن می کردند و ابتدا کار بسیار سخت بود چون ارتش سوریه حمایت نمی کرد و برخی ها نیز در داخل ایران می گفتند که چه لزومی برای کمک به سوریه وجود دارد و اوضاع مناسب نبود».

فرجی اضافه کرد: یکی از ویژگی های بارز شهید همدانی این بود که با وجود حجم بالای کار برای رسیدگی به خانواده شهدا سفارش می کرد.

* کمک به سوریه، کمک به خودمان است

وی با رد برخی شایعات درباره مدافعان حرم نیز گفت: متأسفانه امروز در برخی دانشگاه ها برخی می گویند که این افراد، پول و دلار گرفته اند، اما آیا کسی حاضر می شود جان خود را برای پول به خطر بیاندازد؟

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان افزود: امروز نسل جوانی که اعتماد نمی کردیم کار به دستشان بسپاریم؛ نظام جمهوری اسلامی را در سوریه سربلند کرده و غریبانه و مظلومانه جنگیدند.

وی اعلام کرد: این نسل جدید و جوانانی که به مجموعه بسیج و سپاه پیوسته اند؛ چیزی کم از نسل دفاع مقدس نداشته و گاه از نظر مهارت و آموزش قویتر هستند.

فرجی بیان کرد: یک پک غذایی نیروهای داعش که در مک دونالد بسته بندی می شود 45 تا 60 دلار است، اما هزینه بسته غذایی رزمندگان ما حتی به یک دلار نیز نمی رسد.

وی با بیان دلایل کمک به جبهه مقاومت سوریه گفت: امروز 70 کشور جهان به داعش کمک می کنند و ما نیز وظیفه داریم؛ این ملت رنجدیده حتی با کمک های کم مالی یاری دهیم.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: از طرف دیگر، سوریه در سخت ترین شرایط جنگ تحمیلی مانند کربلای 5 که حتی یک آرپی جی نداشتیم به ما کمک کرد و حافظ اسد برای ما دو فروند هواپیما مهمات و آرپی جی فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کمک به سوریه، کمک به خودمان است تا دشمن تا مرزهای جمهوری اسلامی پیش نیاید.

فرجی درباره شهدای مدافع حرم نیز گفت: این شهدا نه از روی احساسات و اجبار که داوطلبانه و با آگاهی و شناخت و اصرار فراوان راهی جبهه مقاومت سوریه شدند و اینکه برخی می گویند مدافعان حرم برای اعزام به سوریه، پول گرفته اند، تصوری غلط و جفا در حق شهدا است.

*شهدا برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفتند

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: این شهدا برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) نه حفظ تاج و تخت بشار اسد رفته و همگی عاشق خانواده خود بودند، اما عشقی بالاتر، آنها را به سمت جاودانی شدن سوق داد.

وی گفت: شهید مجتبی کرمی، شهید مدافع حرم بود که نمره تیراندازی اش بالای 95 بوده و داوطلبانه راهی سوریه شد و این شهید مانند 4 شهید دیگر مدافع حرم کشور، یک دختر 3 ساله به نام ریحانه دارد و آخرین لحظات پیش از اعزام با او صحبت کرد.

فرجی بیان کرد: شهید مجید صانعی‌موفق نیز یک بسیجی غیر موظف بود که برای اعزام، بسیار پیگیری کرد و فرزند کوچکی به نام محمد طه دارد و هر بار از ما سراغ پدر را می گیرد.

وی اظهار کرد: شهید محسن فانوسی نیز 13 سال در کردستان خدمت کرده و سابقه مبارزه با پژاک و پ.ک.ک را داشت، اما احساس مسئولیت کرد که باید مدافع حرم شود.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان گفت: این شهید بزرگوار، متخصص تخریب بود و تله های انفجاری داعش را بر ضد خودشان بکار می گرفت و او نیز دو فرزند 7 و یک و نیم ساله دارد، اما داوطلبانه از زندگی دل کند و رفت.

وی بیان کرد: ما شرایط بسیار سختی را برای داوطلبان قرار داده و فرزندان و برادران شهدا و تک فرزندان را اعزام نمی کنیم، اما شهید سید میلاد مصطفوی که مادر خود را از دست داده بود با اصرار، پدرش را آورده و از ما رضایت گرفت.

فرجی اعلام کرد: این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود آورده که من هزینه انتقال 10 رزمنده برای سوریه را تقبل می کنم و اگر شهید شدم نیز بنیاد شهید هر چه می خواهد به خانواده ما بدهد را به سایر خانواده هایی که مشکل دارند بدهد.

وی ادامه داد: این شهید می گفت ما به دلیل حادثه حرم عسگرین(ع) نمی توانیم سر بلند کنیم و نباید بگذاریم خدای نکرده اتفاق مشابه برای حرم حضرت زینب(س) تکرار شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات