امام جمعه موقت ابرکوه گفت: تصویب طرح تحریم سفر به آمریکا توسط مجلس آمریکا؛ خود یک تحریم نوین به شکلی دیگر است، در صورتی که قرار بود بعد از برجام تحریم ها برداشته شود!
کد خبر: ۸۶۰۸۶۵۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین تقی فتاحی امام جمعه موقت ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان اظهار کرد: امروز 27 آذر سالروز شهادت شهید استاد آیت الله شهید مفتح است که روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است، وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف.

حجت الاسلام فتاحی افزود: هدف این است که جامعه به سمت یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل حرکت کند و یک جامعه الگو که بتواند دیگران را همراه خود بیاورد ایجاد شود، هدف اسلامی شدن دانشگاه است؛ هم حوزه و هم دانشگاه با هم متحد شوند و کشوری مستقل، آزاد و آباد بسازند.

خطیب جمعه ابرکوه درادامه به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد و ضمن توضیح این طرح گفت: مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم طرحی را با 407 رای موافق و 19 رای مخالف مصوب کرد؛ محتوای این طرح این بود که کسانی که در 5 سال گذشته به کشورهای ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده باشند حق سفر به آمریکا را ندارند.

وی در تشریح این طرح خبیثانه افزود: چرا باید این رای قاطع به این طرح جنجالی داده شود؟ هدف این بود که اولا به این کشورها اهانت کنند؛ ایران و این کشورها تحقیر شود و بگویند حتی صلاحیت سفر شما را ندارد.

فتاحی عنوان کرد: تصویب این طرح، یعنی ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی؛ آن هم با نام تروریسم! اما ملاحظه می کنید که نام کشور عربستان بین این کشورها نیست؛ یعنی کشوری که چندین ماه است مسلمانان یمن را به خاک می کشاند در لیست تروریسم قرار ندارد ولی کشور ایران که 18 هزار شهید ترور دارد تروریسم است.

امام جمعه موقت ابرکوه ضمن انتقاد از عدم اجرای برجام و برداشته شدن کامل تحریم ها افزود: قرار بود با اجرای طرح برجام تحریم ها برداشته شود اما این طرح خود یک تحریم نوین به شکلی دیگر است، یعنی کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در ایران هستند، پس از سرمایه گذاری، نمی توانند به آمریکا برگردند.

وی بیان کرد: مشکل دیگر این است که وقتی قانونی مصوب می شود می گویند از امروز قابل اجراست، ولی این 5 سال قبل را هم شامل می شود و این نشان از مغرضانه بودن این طرح دارد.

فتاحی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف سازمان حقوق بشر در برابر نشان ندادن هیچ نوع عکس العمل در مقابل جنایات شدید نیجریه گفت: کسانی که در نیجریه به بهانه حضور در مراسم اربعین کشته می شوند، رهبر شیعیان دستگیر و به منزلش هجوم می برند آیا بشر نیستند، این نماد توهین به کرامت انسانی است! پس حقوق بشر مال کجاست؟

وی در پایان کشتار وحشیانه به مردم نیجریه، دستگیری زاکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را محکوم کرده و افزود: ملت ایران همچون خواسته تمام ملت های دیگر خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب به دنبال پیگیری اتهامات نیجریه است.

ارسال نظرات