خبرهای داغ:

مراسم وداع با شهدای گمنام در آبادان برگزار می‌شود

در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) مردم و دانشجویان آبادانی با حضور در مراسمی با شهدای گمنام دوران دفاع مقدس وداع می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۴۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت مردم و دانشجویان آبادانی با حضور در یک مراسم معنوی با شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس وداع می‌کنند.

این آیین نورانی روز شنبه 28 آذرماه 1394 همزمان با 7 ربیع الاول  1437 هجری قمری (امشب) و در شب شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) از ساعت 20 با حضور اقشار مختلف مردم و دانشجویان آغاز می‌شود و تا 22 ادامه خواهد داشت.

مراسم وداع با شهدای گمنام در دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان برگزار می‌شود و دانشجویان این دانشکده در کنار دیگر اقشار مردم بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

آئین استقبال از پیکر مطهر این لاله های بی‌نشان  نیز ساعت 18 و 30 دقیقه امروز شنبه 28 آذر ماه با حضور علما، روحانیون، طلاب، دانشجویان، اساتید و دانشگاه دانشجویان و اساتید دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان از میدان ثامن‌الائمه این شهر آغاز خواهد شد.

در این آیین مردم آبادان و خرمشهر در کنار دانشجویان دانشکده نفت شهید تندگویان پیکر مطهر شهدای گمنام را در بر می‌گیرند و ورود آنها به شهر خود را گرامی می‌دارند.

یکی از این شهدای گمنام والامقام 17 سال سن دارد و در عملیات والفجر یک، در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسیده و در تاریخ 20 مرداد ماه سال 1394 از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده است.

شهید دیگر نیز 21 ساله است و در عملیات بدر در منطقه عملیاتی دجله به شهادت رسید و پیکر مطهر در تاریخ 15 خرداد ماه سال  1394 در عملیات تفحص کشف شد و به وطن بازگشت.

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، پیش از این نیز دو شهید گمنام 19 ساله و 20 ساله که پیکر مطهر آن‌ها در تفحص‌های انجام شده در محور فاو منطقه عملیاتی والفجر 8 پیدا شد نیز میهمان دانشکده مهندسی نفت اهواز شدند.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام صبح روز چهارشنبه 29 آذرماه سال 1391 همزمان با 5 صفر سالروز شهادت دختر 3 ساله امام حسین (ع)، حضرت رقیه خاتون (س) از مقابل گلزار شهدای منطقه کوت عبدالله به سمت دانشکده مهندسی نفت اهواز تشییع شد و پس از آن در کنار مسجد دانشکده آرمیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها