مدیر کل جمل و نقل پایانه‌های استان چهارمحال و بختیاری ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به صنعت حمل و نقل استان ضروری دانست.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۴۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال و بختیاری؛ منوچهر سلمان‌زاده امروز در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار کرد: به منظور نو سازی ناوگان حمل و نقل استان به دارندگان خودروی فرسوده تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به بالا بودن سن ناوگان حمل و نقل مینی‌بوس استان بیان کرد: این ناوگان دارای متوسط سن 37 سال است که در آینده مشکلاتی را برای ناوگان حمل و نقل عمومی بوجود خواهد آورد چرا که 56 درصد حمل و نقل استان چهارمحال وبختیاری با مینی‌بوس است.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان سن ناوگان سواری را 6 سال، سن ناوگان اتوبوس 11 سال و سن ناوگان مینی‌بوس 37 سال دانست.

سلمان‌زاده با تاکید بر نقش سیاست‌گذاری دولت، بیان کرد: تا کنون به علت سرمایه بر بودن این صنعت بخش خصوصی وارد عمل نشده است و باید با آگاه سازی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش وارد عمل کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون 8 دستگاه دوربین در محورهای مختلف استان نصب شده است که تا پایان سال 95 این تعدا به 16 دوربین افزایش خواهد یافت.

وی بر تاثیر دوره‌های آموزشی رانندگان برون شهری اشاره کرد و افزود: از زمان برگزاری این دوره‌ها میزان تصادفات کاهش داشته است که این امر نشان دهند تاثیر این دوره‌ها را نشان می‌دهد.

سلمان‌زاده با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه 17 نرخ حمل بار را در کشور دارد گفت: نرخ حمل بار توافقی است و این درحالی است که نرخ حمل بار در استان کم‌تر از متوسط کشوری است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری افزود: در 8 ماهه سال جاری بیش از 30 تن بار در استان جابجا شده است که نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

ارسال نظرات