خبرگزاری بسیج: نخستین یادواره ۳۱ شهید دانش‌آموز دماوند با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و پاسداری از آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۳۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرنگاراستان تهران خبرگزاری بسیج: یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و پاسداری از آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس توسط هنرستان زینبیه با حضور جمعی دانش‌آموزان این مدرسه در سالن همایش‌های سینما پرستو در شهرستان دماوند برگزار شد.

این مراسم در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و رشادت‌های جوانان و نوجوانان در راه پاسداری از میهن اسلامی ایران با خواندن دکلمه‌ای از سوی دانش‌آموزان هنرستان زینبیه و سرود دسته‌جمعی پلاک دانش‌آموزان این مدرسه آغاز شد.

    رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند در این مراسم با اشاره به افتخار و سربلندی ایران اسلامی در جهان اظهار داشت: هر ساله آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان جامعه امروز که نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی هستند، در جریان نقش شهدا و انقلاب اسلامی قرار بگیرند.

محمدرضا مشهدی‌عباسی به اهمیت شناساندن شهدا به نسل‌های امروز جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان باید با جان‌فشانی‌ها و اثرات فداکاری این شهدا که اکنون جامعه‌ای امن را به وجود آورده است، آشنا شوند.

وی افزود: امروز عزتمندی خود را در جهان مدیون خون شهدای اسلامی هستیم و دانش‌آموزان باید رسالت اصلی خود را در حفظ و نگه‌داری این فداکاری‌ها به انجام برسانند و از رشادت‌های شهدای اسلامی ایران آگاه باشند و آن را در زندگی خود حفظ کنند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: دانش‌آموزان باید در جریان هشت سال دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی و نقش شهدایی که باعث تثبیت انقلاب اسلامی شدند، قرار بگیرند و آگاه باشند که قدرتمندی ایران اسلامی در جهان امروز مدیون خون شهداست.

مشهدی‌عباسی تأکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند ۲۱ شهید دانش‌آموز و ۱۰ شهید فرهنگی دارد، امسال برای نخستین بار یادواره شهدای دانش‌آموزی در مدارس برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین همایش‌هایی با هدف ترویج فرهنگ آثار و شهادت در میان دانش‌آموزان و فرهنگیان و اینکه امروز تمام مردم به ویژه دانش‌آموزان در عرصه‌‌های مختلف چه وظایفی را باید ایفا کنند، برگزار می‌شود.

 یادواره شهدای دانش‌آموز با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره بنیاد شهید و ایثارگران، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج، معاون سیاسی انتظامی فرماندار ، رئیس اداره تبلیغات و اعضای شورای اسلامی شهرستان دماوند برگزار شد.



ارسال نظرات
آخرین اخبار