خبرهای داغ:
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامیگفت:مهم‌ترین وظیفه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی را توانمندسازی و آماده کردن نیروی جوان به‌منظور ورود در بازار کار است.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
رضا فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی با بیان اینکه آموزش‌های مهارت محور الگویی بی‌بدیل در توسعه پایدار و رکن اصلی توسعه ملی در هر کشوری است،اظهار داشت: نیروی انسانی ماهر که محصول مستقیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، علاوه بر رسالت اجتماعی - فرهنگی، بُردار اصلی توسعه به شمار می‌آید.

وی گفت:مهم‌ترین وظیفه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی را توانمندسازی و آماده کردن نیروی جوان به‌منظور ورود در بازار کار است.

فتحی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستری برای ایجاد اشتغال استافزود: مهارت آموزی اعضای تحت حمایت کمیته امداد اهمیت بسیاری دارد و در تلاشیم تا آموزش‌های ارائه شده مرتبط با بازار کار باشد تا به اقتصاد خانواده با ایجاد شغل‌های پایدار کمک کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی ضمن بیان اینکه مرکز اموزش فنی و حرفه ای میامی دارای 4کارگاه ثابت شهری و 9کارگاه روستایی است، تصریح کرد: در9ماه سالجاری بالغ بر 500نفر از کارجویان شهری و روستایی را دراین کارگاه ها اموزشهای مهارتی مختلف و نیاز بازار کار را فرا گرفتند.
فتحی گفت:شهرستان میامی دارای 7آموزشگاه آزاد فعال میباشد که دراین آموزشگاه ها 35حرفه مختلف آموزش داده میشود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی کمپ کارافرینان فردا را با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش باهدف آموزش کارافرینی به دانش آموزان و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای راه اندازی نمود که بالغ بر 50 نفر نیز در این کمپ آموزش کارافرینی دیده اند .
فتحی برگزاری 2کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اثرات سوءآن با همکاری پلیس پیشگیری ،یک دوره آموزش در منطقه عشایری پل ابریشم در رشته سرویسکار تراکتور را از مهمترین برنامه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی عنوان کرد.

وی گفت:با انعقاد تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی(ره)شهر ستان میامی تعداد 60نفر از مددجویان کمیته امداد آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند تا بتوانند از این طریق به بالابردن درآمد و بهبود معیشت خانواده ها کمک کند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میامی خاطر نشان کرد:فنی و حرفه ای با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه اموزشهای خود تمامی مراحل ثبت نام و ازمون خود را به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.
فتحیافزود:با توجه به نیاز سنجی اموزش روستایی توسط دهیاران اموزش مشاغل خانگی در روستاهای شهرستان اجرا گردید و برای متقاضیان دریافت تسهیلات پرونده تشکیل گردیده و به شورای اشتغال استان معرفی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها