خبرهای داغ:
به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود انجام شد؛
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش اولین نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی گردشگری (TGIS) در استان سمنان با حضور مسئولان استانی و شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۶
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در جلسه مشترکی که بین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و شهرستان شاهرود و با حضور معاون پژوهش و فناوری و مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، مسئول دفاتر گردشگری استان سمنان و نیز جمعی از اساتید مربوطه برقرار شده بود از نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی گردشگری (TGIS) به عنوان سیستمی که اطلاعات مورد نیاز گردشگران را بصورت سریع، کم هزینه، آموزنده و به شیوه ای جذاب در اختیار آنان قرار می دهد ؛ رونمایی شد.

دکتر عباس کنگی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و به عنوان مدیر پروژه فوق در مورد خصوصیات این نرم افزار گفت : این سیستم به عنوان ابزاری مکمل با استفاده از فناوری های مجازی، علاوه بر افزایش توانایی ارائه اطلاعات به گردشگران، ترویج و توسعه صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نرم افزار حاصل 3 سال فعالیت تحقیقاتی مجموعه ای از اساتید دانشگاه در قالب شرکت دانش بنیان پژوهشگران رخدادهای طبیعی طوس وابسته به واحد دانشگاهی شاهرود است گفت: محیط نرم افزار کاملا در اینترنت قرار گرفته و بر روی پرتال سامانه، تبلت و گوشی همراه قابل استفاده بوده و تحت وب و مبتنی بر GIS است.

مدیر این پروژه از دیگر خصوصیات این نرم افزار را ارائه اطلاعات به زبانهای مختلف برشمرد و افزود: ارائه منو گردشگری ، قابلیت استفاده بر روی گوشی همراه. ، توانایی نمایش موقعیت و مسیر دسترسی نقاط هدف گردشگری بر روی نقشه های جغرافیایی و ماهواره ای و ارائه بسته اطلاعات طبیعی، تاریخی، باستانی مورد نیاز گردشگران بر روی نقاط هدف گردشگری از جمله مهمترین نقاط قوت این سیستم است.

کنگی در مورد ارائه این نرم افزار در استان سمنان نیز بیان کرد: پیاده سازی اطلاعات جامع گردشگری استان سمنان بر روی نرم افزار ، پیاده سازی تورهای گردشگری هتل ها با رویکرد ایجاد میز گردشگری داخل لابی هتل ها. و پیاده سازی تورهای گردشگری آژانس های مسافرتی با هدف جذب و کمک به تصمیم گیری گردشگران از جمله مورادی است که برای این استان در نظر گرفته شده است.

دکتر صاحبعلی منافی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم در این جلسه با تبریک هفته پژوهش و ابراز خرسندی از رونمایی این نرم افزار در هفته یاد شده گفت: این نرم افزار می تواند مکملی بر نرم افزار های گردشگری باشد که بعنوان راهنمای گردشگران داخلی و خارجی استفاده گردد.

وی بیان کرد دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود آمادگی دارد تا در بخش گردشگری که یکی از شاخصه های مهم استان سمنان است با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و حتی کشور همکاری کند و همین نرم افزار می تواند یکی از ابزارهای مهم در این امر باشد.

حمیدر رضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود نیز با استقبال از رونمایی از نرم افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی گردشگری گفت: امیدواریم با تلاش دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بتوانیم تا ابتدای سال آینده از این نرم افزار به طور کاربردی در استان سمنان استفاده نماییم.

وی خواستار ارائه این نرم افزار در حضور مسئولان استانی شد و افزود: به زودی جلسه ای با مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برقرار خواهیم کرد تا آشنایی بیشتری نسبت به این پروژه ایجاد شود و انشاء الله حمایت های لازم از آن صورت گیرد.

وی قابلیتهای این نرم افزار را بسیار کاربردی خواند و اظهار کرد: استان سمنان و شهرستان شاهرود دارای پتانسیل های گردشگری بسیاری است که بعضی از آنها در کشور بی نظیر است و می توان این موارد را نیز در قالب این نرم افزار لحاظ کرد.

یادآوری می شود اعضای تیم تحقیقاتی این پروژه را دکتر حسن شادپور مدیر گروه تاریخ، دکتر علی رضوانی مدیر آثار مذهبی، دکتر محمد حسنی مدیر بخش بین الملل، مهندس سید امیر رضا حسینی نژاد مدیر بخش گردشگری ، و دکتر محمد علی گنجویان مدیر ژئوتوریسم تشکیل می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها