"لزوم توجه مسئولان به ارتقاء صنعت بسته‌بندی در کشور"

ظرفیت بسیج در بحث اقتصادمقاومتی از سوی دولت به کار گرفته نشده است

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات بسیج گفت: تاکنون بسیج در عرصه‌های متعدد از جمله اقتصادمقاومتی داوطلبانه ظرفیت‌های خود را عرضه کرده ولی تا به امروز بخش عملی به سرانجام خوبی نرسیده علیرغم اینکه استقبال خوبی، بدنه دولت از طرح‌های ارائه شده از سوی سازمان بسیج داشته است.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷

سردار پاسدار ابراهیم نجفی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف تولیدی و اقتصادی اظهار داشت: شأن نزول بسیج پر کردن خلأهای کشور بوده اگرچه دستگاه‌های متعددی در کشور متولی بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی حتی بخش‌های دفاعی و رزمی است ولی بسیج مددکار و امتداد مردمی این دستگاه‌هاست.

وی افزود: چنانچه در هریک از دستگاه‌ها احساس خلا شود بسیج اعلام آمادگی کرده و اگر دستگاه‌های متولی احساس کنند که می‌توانند از ظرفیت‌های بسیج استفاده کنند با این اعلام نیاز و اعلام آمادگی بسیج مهیای مشارکت می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات بسیج تصریح کرد: تاکنون بسیج در عرصه‌های مختلفی داوطلبانه ظرفیت‌های خود را عرضه کرده که مورد بهره‌برداری نیز قرار گرفته است، در حوزه اقتصادی به تبع دیگر عرصه‌ها در دولت گذشته و نیز در دولت یازدهم بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به دولت ارائه کرد.

سردار نجفی با اشاره به عدم به کارگیری توانایی بسیج از سوی دولت در بحث اقتصادمقاومتی گفت: در بخش‌هایی از دولت نیز تعدادی از این طرح‌ها مورد استقبال قرار گرفت اما گام‌های عملی برای اجرایی شدن تاکنون برداشته نشده علیرغم اینکه موضوع اقتصادمقاومتی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اخیراً مقام‌معظم رهبری به ریاست جمهوری فرمودند "نباید شما ستاد اقتصادمقاومتی باشید که بایستی ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی باشید"، زمانی که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود یعنی اینکه بایستی از تمام قابلیت‌های کشور بهره گرفت و همه این قابلیت‌ها را در صحنه عمل نشان دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات بسیج تصریح کرد: تا به امروز بخش عملی به سرانجام خوبی نرسیده علیرغم اینکه استقبال خوبی، بدنه دولت از طرح‌های ارائه شده از سوی سازمان بسیج داشته است.

سردار نجفی با اشاره به تلاش و مجاهدت بسیجیان برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: بسیج به این میزان تلاش قناعت نکرده و هر کجا که خود توانسته ماموریتی را تمام و کمال در عرصه اقتصادمقاومتی بر عهده بگیرد فعالیت‌های خود را انجام داده است.

وی رفع و تلاش در عرصه بسته‌بندی محصولات را مهم دانست و افزود: در بحث بسته‌بندی که از ضعف‌های بزرگ صادرات کشور است بسیج به مانند سایر عرصه‌ها که وظیفه ذاتی دیگر دستگاه‌هاست این وظیفه و مسئولیت را گوشزد کرده و امیدواریم فارغ از دیدگاه‌هایی که نسبت به چگونگی اداره کشور وجود دارد مسئولین استفاده کنند و تردیدی نداشته باشند که هم به قوام نظام و خودشان منجر می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات بسیج تصریح کرد: سالیان زیادی است که در عرصه تولید با کیفیت به سبب ضعف در صنعت بسته‌بندی محصولات را ناچار به کشورهای دیگر ارسال کرده‌ایم که با بسته‌بندی مدرن این محصولات به بازارهای جهانی ارائه شده‌اند و ارزش افزوده‌ای را که در کیفیت ما به دنبال آن هستیم دیگر کشورها با ساده‌ترین کار و تبدیل نوع بسته‌بندی این ارزش افزوده را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات