خبرهای داغ:
استاندار همدان:

واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی سرعت عمل لازم دارد

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی سرعت عمل لازم است، گفت: پروژه‌ها نباید معطل بماند و بودجه و اعتبارات دولتی طوری است که این‌همه پروژه نیمه‌تمام را نمی‌توان با اعتبارات دولتی به پایان رساند.
کد خبر: ۸۶۰۸۵۸۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیک‌بخت امروز در شورای برنامه‌ریزی استان همدان بابیان اینکه برای تکمیل طرح‌های احتمالی و پیشگیری از خشک‌سالی در استان همدان ۴۹۵ میلیارد ریال ابلاغ‌شده است، اظهار داشت: ۲۰ هزار میلیون ریال برای ساختمان سد کلان و شبکه آبیاری زهکشی اختصاص یافته است.

وی از تخصیص ۱۵۰ هزار میلیون ریال برای تکمیل و احداث باند دوم محور اسدآباد- کنگاور و صحنه خبر داد و افزود: ۸۵ هزار میلیون ریال برای احداث باند دوم کبودرآهنگ - قیدار و شیرین سو و برای احداث بزرگراه تاکستان - رزن نیز ۴۰ هزار میلیون ریال تخصیص‌یافته است.

استاندار همدان گفت: ۲۰۰ هزار میلیون ریال برای راه اصلی رزن- همدان و همدان- رزن و همدان- ملایر- بیجار تخصیص‌یافته است.

نیک‌بخت در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: واگذاری‌ها به بخش خصوصی باید با حفظ اهداف اولیه طرح و کاربری آن انجام شود و هیچ مانع و سخت‌گیری برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی سرعت عمل لازم است، افزود: پروژه‌ها نباید معطل بماند و بودجه و اعتبارات دولتی طوری است که این‌همه پروژه نیمه‌تمام را نمی‌توان با اعتبارات دولتی به پایان رساند.

استاندار همدان با اعلام این خبر که وزارت بهداشت با اعطای دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دولتی به کبودراهنگ و رزن موافقت کرده است، به واگذاری بیمارستان اکباتان به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی قرار بود بیمارستان اکباتان واگذار شود که با سفر رییس‌جمهور به استان قرار شد دولت این پروژه را به انجام برساند.

نیک‌بخت با تأکید بر اینکه در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی باید بخش خصوصی را تشویق کرد، افزود: اطلاع‌رسانی صحیح به بخش خصوصی و تبلیغات در این مورد ازجمله مواردی بوده که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن از حدود سه سال پیش دچار رکود شده است، گفت: این موضوع موجب ایجاد بیکاری شده و از طرفی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در صورتی امکان‌پذیر است که بخش خصوصی از این موضوع نفعی داشته باشد.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش به حضور رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور در همدان اشاره داشت و گفت: عکس‌برداری هوایی در سال ۱۳۳۴ و سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۷ از استان انجام‌شده است.

نیک‌بخت ادامه داد: باوجوداینکه عکس‌های هوایی تهیه شد بسیار پیشرفته و فنی بودند اما به نقشه تبدیل نشدند و مکان ها را به‌صورت عمومی نشان می‌دهد و به توسعه متوازن کمک نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اکنون سازمان نقشه‌برداری قصد نقشه‌برداری هوایی دارد و استانداری همدان نیز هزینه‌های مربوط به استان و زیرساخت‌های استان را تهیه می‌کند چراکه در سند آمایش و نقشه‌برداری‌ها و اجرای برنامه توسعه به نقشه‌های هوایی نیاز داریم.

استاندار همدان بابیان اینکه این روزها شاهد توفیقات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی هستیم، افزود: استکبار و آنانی که تحریم‌های ظالمانه را در کشور اجرا کردند امروز قبول دارند که کار درستی نکردند و این‌ها همه اتهامات واهی بوده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

نیک‌بخت بیان داشت: این اقرار به‌آسانی صورت نگرفت چراکه ۱۲ سال ظلم به مردم ایران تحمیل کردند و قصد نداشتند به این راحتی از این قضیه دست‌بردارند.

وی در این خصوص اضافه کرد: این توفیق امکان‌پذیر نبود مگر باتدبیر و درایت و برخوردهای عالمانه دولت تدبیر و امید که با دنیا تعامل داشت و توانستیم حقانیت خود را ثابت کنیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه برجام نتیجه و خروجی شایسته‌ای برای ملت ایران داشت، افزود:امیدواریم همه کشور در رابطه با این موضوع تاییدات لازم را داشته باشند.

نیک‌بخت در ادامه به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز اشاره داشت و گفت: ثبت‌نام آغازشده و سازمان‌های اداری و همه ادارات باید هر نوع همکاری لازم را با فرمانداری‌های استان انجام دهند.

وی از برخی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا یک درصد اعتبارات خود را بر اساس قانون به ورزش اختصاص دهند و گفت: همه باید طبق روال اعتبارات را اختصاص دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار