احیاء و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اجرای دقیق شرع و قانون در سلامت جامعه و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست.
کد خبر: ۸۶۰۸۴۷۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
حجت الاسلام مومنی در نشست تربیت و تعالی عقیدتی سیاسی در حوزه مقاومت بسیج شهدای میلاجرد با حضور فرماندهان پایگاهها، سرگروه های حلقه صالحین گفت:يكي از دعاهايي كه هميشه مي‌كنيم اين است كه از خداوند مي خواهيم، عاقبت ما را ختم به خير كند اما صرف دعا كافي نيست، ائمه بزرگوار ما مطيع فرمان الهي بودند و ظلم ستيزي و امر به معروف و نهي از منكر جزء وظايف ذاتي‌شان بوده و انجام مي‌دادند، حال كه ما مي‌خواهيم عاقبت بخير شويم بايد درصدد بربياييم كه آنچه آنها انجام دادند را ما نيز انجام دهيم.
وي امر به معروف و نهي از منكر را از مهمترين فلسفه‌ قيام امام حسين(ع) برشمرد و افزود: يك مسلمان حق ندارد ذلت‌پذير باشد اگر انسان بخواهد زندگي سعادتمندي داشته باشد بايد در رفتار و كردار امام(ع) دقت كند، در مسير تعيين شده حضرت گام برداريم و مطيع فرمان الهي در انجام معروفات و ترك محرمات باشد.

وی بسترسازی امر به معروف و نهی از منکر را امری لازم و ضروری دانست و گفت: ما نمی‌توانیم مردم را مجبور به کاری کنیم یا برای مثال آنها را به اصرار مسجد ببریم، اما باید با بسترسازی به ترویج این ارزش و فرهنگ‌سازی در این رابطه کمک کنیم.
مومنی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، دو پیامد منفی در بر خواهد داشت اولین پیامد ترک امر به معروف و نهی از منکر پیامد شخصی است، یعنی اگر کسی فردی را در حین ارتکاب گناهی علنی ببیند و آن شخص را از این امر نهی نکند، خود را در گناه آن شخص شریک کرده است، و دومین پیامد ترک امر به معروف و نهی از منکر پیامد اجتماعی می باشد که باعث شیوع فساد در جامعه می شود.
تصریح کرد: احساس عمومی در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن رواج دارد این است که مردم نسبت به یکدیگر مسئولیت‌پذیری دارند و در چنین جامعه‌ای اعتماد عمومی افزایش پیدا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد این آمر به معروف و ناهی از منکر باشد باید اطلاعات فکری، دینی و مذهبی قوی داشته باشد، همچنین آشنا بودن با علم روانشناسی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.


ارسال نظرات