خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قزوین:

دین‌باوری بدون درک امامت راه به جایی نمی‌برد

دینداری و دین‌باوری بدون درک امامت راه به جایی نمی‌برد و هنوز امام‌شناسی در مراکز علمی و دانشگاهی ما فتح باب نشده است و این مصیبت بزرگ امروز ما است.
کد خبر: ۸۶۰۸۴۵۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ایثار واحد قزوین، در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) مراسم ذکر معارف، مناقب و مصائب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در بیت آیت‌الله هادی باریک‌بین، پدر شهید و نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این مراسم، مداحان در رابطه با مصائب اهل‌بیت(ع) مداحی کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شجاعی، از دانشمندان علوم دینی به تشریح جایگاه امامت در جامعه پرداخت و گفت: پایه اساس دین ما که توحید، نبوت و معاد است، امامت شیعه می‌باشد.

وی با اشاره به ایجاد و فراهم کردن زیرساخت‌های معرفتی امامت در سطح جامعه افزود: اگر چه مراکز علمی ما در گذشته زحمات زیادی برای تشریح اصول دین کشیدند و اندیشه‌های شیعه مملو از معنویات ائمه است اما هنوز حوزه‌های علمیه ما درب تبیین امامت را به درستی نگشوده‌اند و هنوز در این مقوله ابتدای راه هستیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه دینداری و دین‌باوری بدون درک امامت راه به جایی نمی‌برد، گفت: هنوز در مراکز علمی و دانشگاهی ما امام‌شناسی فتح باب نشده است و این مصیبت بزرگ امروز ماست.
گفتنی است: این مراسم، شب هفتم هر ماه قمری در حسینیه شهید مرتضی باریک‌بین و بیت آیت‌الله باریک‌بین، پدر شهید و نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها