رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین گفت: در عرصه تولید علم امروز کشور مرهون تفکر و تشکل بسیج است، محور اصلی فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف "ما می‌توانیم" است
کد خبر: ۸۶۰۸۴۳۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، سردار نجفی رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین در جشنواره "جهادگران علم و فناوری" در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد با اشاره به نقش نخبگان و پژوهشگران بسیجی در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه در هر کجایی که انقلاب نیاز داشته بسیجیان وارد عرصه شده‌اند و خلاها را رفع کردند.

وی افزود: زمانی در صحنه خارجی احساس نیاز شد که باید به مقابله با دشمن ایستاد و امروز با تنش‌های چندگانه‌ای از سوی استکبار مواجه هستیم که نسخه‌های چندگانه را نیز طلب می‌کند، استحکام و انسجام نظام جمهوری اسلامی ایران یک پروسه است که نقطه شروع دارد ولی پایانی ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: پروسه‌ای که به واسطه حلقه بازخورد به پله بالاتر رفته و جریان استحکام نظام سیر سعودی را در پیش می‌گیرد از این‌رو نباید به این مسئله مهم به چشم پروژه نگاه کرد، نقطه آغازین استحکام نظام اسلامی عزم و اراده می‌خواهد و ایمان به این مسئله که وازه می‌خواهیم پیچیده‌ترین کارها را محقق می‌سازد.

سردار نجفی با اشاره به نقش فرهنگ در بحث استحکام گفت: استفاده از فرهنگ به عنوان عامل زیربنایی میدان‌های بعدی است چراکه اگر بخواهیم نظام پابرجا بماند باید عزم خود را جزم کنیم که خود پیش نیاز دانش و پژوهش است.

وی افزود: ورود به هر عرصه‌ای نیازمند هدفگذاری و جستجو بوده که با انجام تحقیق و پزوهش به دست می‌آید، زیربنای تمامی قدرت‌های مادی قدرت علم است و بایستی در زنجیره علم مرتب رصد داشته باشیم که تمامی حلقات این زنجیره متناسب با یکدیگر باشند تا به تولید دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال تمدن سازی اسلامی بوده که با ما می‌توانیم بی‌شک حاصل می‌شود کلمه‌ای که امام راحل آن را ابداع کردند و بارها فرمودند" هر گره‌ای در کار نظام بیفتد گره‌اش بازشدنی است" و در این مبحث اعتقاد بسیاری به توانایی مردم داشتند.

سردار نجفی با اشاره به حضور مردم در عرصه های مختلف گفت: تجلی حضور مردم در بسیج است که به شکل سازمانی خلاهای نظام را رصد کرده و به کمک دستگاه‌های ذاتی فعالیت‌ها می‌آید، بسیج منحصر به حضور در سازمان بسیج نبوده و در حقیقت هر انکس که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد یک بسیجی محسوب می‌شود.

وی افزود: در عرصه تولید علم امروز کشور مرهون تفکر و تشکل بسیج است، محور اصلی فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های مختلف "ما می‌توانیم" است که در هر حوزه‌ای با مدد گرفتن از علم برای زندگی بهتر و ساختن الگویی برای دنیا که طالب رسیدن به نظامی مانند جمهوری اسلامی ایران است که تحقق این امر نیازمند مدیریت جهادی است.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مدیریت زمانی معنا پیدا می‌کند که منابع کمیاب باشد یعنی اینکه از منابع محدود نهایت استفاده بهینه را داشته باشیم این هنر مدیریت است، با راهبردی مشخص منابع را به سمت هدف سوق دهیم.

سردار نجفی با اشاره به نقش مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها گفت: شاکله مدیریت جهادی لفظ جهاد است که معنای این کلمه یعنی مبارزه و ایستادگی، تلاش و کوشش مستمر در برابر دشمن با اتکاء به صبر در حوزه تولید علم، علم باید در خدمت ارزش‌ها باشد و صبر و اخلاق از مولفه‌های اصلی در مدیریت جهادی است.

وی افزود: اگر بخواهیم نظامی مستحکم داشته باشیم دو منبع عمومی قدرت داریم یکی قدرت‌های مادی و دیگری قدرت‌های غیرمادی که پایه و زیربنا هستند روح حیات بخش قدرت‌های دیگر هستند، قدرتهای مادی در بحث نظامی، کار و تلاش، جمعیت، اقتصاد، رسانه و غیره دانست اما تمامی این‌ها باید در خدمت ارزش‌ها و آرمان‌های الهی و انقلابی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ارزش‌های دینی برخاسته از دین مبین اسلام بوده و شامل ایمان، عدالت، معنویت و غیره می‌شود و یک دسته آرمان‌های انقلابی نیز داریم از جمله مبارزه با زور، استقلال، آزادی، نه شرقی و نه غربی، حمایت از مستضعف و ستیز با استکبار است.

سردار نجفی با اشاره به لزوم توجه به مبحث استحکام از سوی مردم و مسئولین گفت: آرمان‌های انقلابی با ارزش‌های دینی و با رهبری حکیمانه ولی‌فقیه روح حیات بخش قدرت‌هایی هستند که اگر آن‌ها را کسب کنیم و نیت کنیم که جامعه مستحکمی داشته باشیم و مسئولان مستحکمی داشته باشیم حاصل می‌شود.

وی افزود: استحکام نظام شامل دو بخش است مسئولین نظام و مردم که هر دو باید محکم باشند و دچار لغزش نشوند و سست نباشند، امروز در عرصه اقتصادمقاومتی که نسخه مقابله ما با نظام استکبار در حوزه اقتصاد است علم و تولید علم نقشی ممتاز ایفا می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: علم باید اقتصاد را دانش بنیان کند اگر علم و دانش به این حوزه تزریق شود اقتصاد شکوفا می‌شود و ارزش افزوده‌ای با تصاعد هندسی به مواد در اختیار می‌دهیم که می‌تواند اقتصاد را شتابان رشد دهد.

سردار نجفی با اشاره به جایگاه نخبگان در رفع مشکلات کشور گفت: کسانی که در بحث علم و تحقیق تلاش می‌کنند در حقیقت مجاهد هستند و کارشان به مصداق جهاد است، عرصه مورد نیاز کشور عرصه تولید علم است قدرت نظامی و اقتصادی را پژوهشگران و نخبگان با تولید علم می‌سازند قدرت فرهنگی را نیز می‌توانید بسازید.

وی افزود: نخبگان و پژوهشگران در ساخت ابزارهای فرهنگی مطابق با ارزش‌های دینی کشور می توانند دخالت داشته باشند، قدرت علمی قدرتی در کنار سایر قدرت‌های مادی بوده و زیرساخت قدرت‌های دیگر است.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: برای پیشبرد کشور باید به عرصه تولید علم توجه ویژه داشته باشیم مصداق هایی از پیروزی در این عرصه می‌تواند ما را امیدوارتر کند در عرصه دفاعی و تجهیزات نظامی، ماهواره و فضا به نتایج خوبی دست یافته‌ایم و جایگاه ممتازی در دنیا داریم در بعضی عرصه‌ها در منطقه رتبه نخست را کسب کرده‌ایم.

سردار نجفی با اشاره به ترفندهای استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: استکبار می‌دانست که ایران به دنبال ساخت تسلیهات نظامی نیست اما واهمه داشتند چرا که می‌دانستند قدرت علمی زیرساخت همه قدرت‌هاست پس درصدد برآمدند تا مانع قدرت علمی ما شوند بنابراین بهانه تراشی کردند و افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دادند.

وی افزود: حاصل دست‌رنج شهدای هسته‌ای کشور را امروز دنیا شاهد است و به مدد این تلاش‌ها و ایستادگی‌هایی که ملت انجام دادند و در بزنگاه‌های انقلاب حضور پیدا می‌کنیدو نقش افرین بوده‌اید امروز در عرصه دیپلماسی نیز موفق هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اگر وحدت و همدلی و انسجام و همراهی در ایده و عمل داشته باشیم می‌توانیم بیش از این در دنیا سرافراز بوده و به افتخارآفرینی سرعت دهیم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات