عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: تا سیستم نظام بانکی و مالیاتی کشور اصلاح نشود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پابرجا خواهد ماند.
کد خبر: ۸۶۰۸۴۲۸
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد حسین صفار هرندی شب گذشته در جمع مردم تربت حیدریه اظهار داشت: طرفهای مقابل ایران وعده دادند که اگر فرآیند برجام طی شود و نظام ایران به برخی مسائل تن دهد تحریمها برطرف می شود، اما آیا حل همه مسائل و مشکلات کشور در این مسیر محقق می شود؟ بی شک اینگونه نیست و تنها راه علاج کشور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برخی از مقامات دولتی به این نکته اذعان دارند که با رفع تحریمها مشکل اصلی پا برجاست و لذا باید رونق اقتصادی را در درون کشور و در ظرفیت ها و توانمندی های داخلی جستجو کرد و با میدان دادن به جوانان مومن و انقلابی مسیر اقتصادی کشور را اصلاح کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید سیستم نظام بانکی و مالیاتی کشور اصلاح شود در غیر این صورت به هر میزان پول و اعتبار در جامعه تزریق شود و همه تحریمها هم برطرف شود باز هم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پابرجا خواهد ماند.

 عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رشد و پیشرفت کشور را نباید به رفع تحریمها گره زد، افزود: دولت نباید همه امید و دلبستگی خود را به نقطه ای معطوف کند که خارج از اراده کشور و در اختیار بیگانگان است.

صفار هرندی با انتقاد شدید از دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی، بیان داشت: نباید بخشی از ارزاق مردم را به بهانه تنظیم بازار مدفون و از بین ببریم و این اقدام ضایع کردن اموال برای حل مشکل است، کما اینکه این کار را ما در گذشته برای کشورهای غربی که بسیاری از ارزاق خود را برای تنظیم بازار به دریا می ریختند سرزنش می کردیم و اکنون به هیچ عنوان پسندیده نیست که خودمان هم همین مسیر را طی کینم.

وی به تاثیر گذاری ایران در خاورمیانه و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: امروز همه قدرتهای جهانی موقعیت ژئوپولوتیکی و استراتژیکی ایران را باور کرده و به این درک رسیده اند که موثر ترین عنصری که معادلات منطقه خاورمیانه و جهان اسلام را رقم زده جمهوری اسلامی ایران است و لذا این تاثیر گذاری برای ملت عزت و اقتدار و امنیت به ارمغان آوره است.

عضو تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور در صحنه مردم و هدایت های حکیمانه ولایت فقیه و همچنین توان بازدارنده نیروهای مسلح، نه تنها برای خودش امنیت آورده بلکه امروز سایر کشورهای منطقه برای در امان ماندن از اشرار و تروریستها به ایران متوسل شده اند.

صفار هرندی تاکید کرد: نفوذ منطقه ای ایران باعث شده که این کشور بعنوان یک ابرقدرت منطقه ای هزاران کیلومتر آن طرف تر از مرزهای خود صیانت کند و در ادامه و در سایر اقصی نقاط منطقه، حزب الله و رزمندگان اسلام به نیابت از ملت ایران گریبان جبهه استکبار را فَشار دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها