خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) قم:

وحدت حوزه و دانشگاه وحدت آرمانی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم گفت: منظور از وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، وحدت آرمانی است نه وحدت ساختاری، یعنی اینکه حوزه و دانشگاه در آرمانهای متعالی و اهداف خدا محورانه با هم مشترک باشند.
کد خبر: ۸۶۰۸۳۹۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

حجت الاسلام احمد احمدی در گفتگو با خبرنکار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آیت الله مفتح یکی از روحانیونی بود که هم به علوم دینی و حوزوی و هم به علوم جدید دانشگاه تسلط داشت.

وی با بیان اینکه شهید مفتح بخاطر تبحر و تسلط بر علوم جدید و قدیم و همچنین بیان شیوا و قلم توانایی کهداشتند قبل از انقلاب، حدود سال1349 از طرف دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشکاه تهران جهت تدریس رسما دعوت شدند، ابراز کرد: وی با تشویق شهید مطهری و به شوق همکاری با این استاد فرزانه وارد دانشگاه شد و بعد از انقلاب هم علاوه بر عضویت در شورای انقلاب با درخواست دانشجویان دانشکده الهیات، سرپرست این دانشکده شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم ادامه داد: شهید مفتح در طی سالیان دراز تلاش بسیاری برای وحدت فیضیه و دانشگاه انجام داد تا آنکه در سالگرد شهادت فرزند امام (ره) اولین سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات را برگزار نمود، لذا به همین جهت سالروز شهادت دکتر مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیدند.

وی افزود: منظور از وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، وحدت آرمانی است نه وحدت ساختاری، یعنی اینکه حوزه و دانشگاه در آرمانهای متعالی و اهداف خدا محورانه با هم مشترک باشند.

احمدی در پایان تصریح کرد: هر زمان تعامل و همکاری نخبگان این دو نهاد بیشتر باشد پیشرفت و اصلاح در جامعه بیشتر خواهد شد و هرگاه میان این دو نهاد فاصله افتاده است راه برای سلطه بیگانگان و سقوط کشور باز شده است، چون دانشگاهیان و حوزویان بعنوان نخبگان جامعه در شکل گیری موضوعات فرهنگی و ساختاری اجتماع تاثیر بسزایی دارند.



ارسال نظرات