عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مذاکره با شرکت‌های بین المللی برای حضور در بنادر ایران، گفت: باید علاوه بر بنادر، پس کرانه‌ها هم توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۸۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش بسیج، جلیل اسلامی  در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری در بنادر ایران، گفت: باید علاوه بر بنادر، پس کرانه ها هم توسعه پیدا کند تا با استفاده از این شرایط، نقش بنادر در منطقه پررنگ ترشده و توسعه حمل و نقل دریایی را داشته باشیم، البته در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی داریم که برای این منظور پروژه‌هایی هم تعریف شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه این طرح‌ها متناسب با شرایط، نیازها، ظرفیت‌ها و براساس اهداف طرح‌های جامع اجرا می‌شود و برخی از آنها در حال مطالعه بوده و عملیات اجرایی برخی دیگر شروع شده است، اظهار داشت: به دنبال جذب سرمایه گذاری در این بخش هستیم، البته هر ساله قراردادهای سرمایه گذاری‌ بخش خصوصی در حوزه پس کرانه و لجستیک بندری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته رقم این سرمایه گذاری‌ها به ۲ هزار میلیارد تومان رسید و امسال هم پیش بینی می‌شود که این سرمایه گذاری‌ها ادامه یابد، گفت: به همین منظور، طرح‌های مورد نظر در بنادر ایران، برای سرمایه گذاری مشخص شده است و در هر طرحی که امکان حضور سرمایه گذاران خارجی وجود داشته باشد، برای آنها شرایط لازم فراهم است، البته در این زمینه مراجعاتی از سوی شرکت‌های بین المللی صورت گرفته که در مرحله مذاکره قرار دارد.

سرپرست معاونت امور دریایی با اشاره به آخرین وضعیت بنادر کشور و توسعه ظرفیت بنادر، گفت: در حال حاضر ظرفیت اسمی بنادر کشور ۲۰۰ میلیون تن است اما حداکثر ظرفیت مورد استفاده بنادر در سال‌های اخیر حدود ۱۶۰ میلیون تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود۵۰ تا ۵۵ درصد از عملکرد بنادر کشور در بندر شهید رجایی انجام می‌شود، اظهار داشت: ظرفیت بنادر برای تجارت جاری کشور، جوابگو است و کمبود ظرفیت نداریم اما در صورت افزایش تجارت‌های بین المللی در اغلب بنادر به خصوص بندر شهید رجایی باید  اقداماتی مانند ظرفیت سازی جدید، توسعه ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها و افزایش تخلیه و بارگیری کالاها انجام شود.

ارسال نظرات