فرماندار قروه در یادواره سرداران، 150 شهید و 2 لاله گمنام سریش‌آباد:
فرماندار شهرستان قروه گفت: در یادواره‌های شهدا، شاهد شکل‌گیری و استحکام پیوندی هستیم که نسل حاضر با نسل انقلاب و دفاع مقدس برقرار می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۸۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شعبان سپهر فرماندار قروه در یادواره سرداران، 150 شهید و 2 لاله گمنام سریش‌آباد، اظهار داشت: حفظ و نگهداری روحیه ایثار و شهادت با این یادواره‌ها تقویت می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، افزود: کمتر فضیلتی به پای فضیلت شهادت می‌رسد اما زنده نگه‌داشتن فرهنگی که آنان با جان خود ایجاد کردند، سعادتی همپای شهادت دارد.

فرماندار قروه با تقدیر از برگزارکنندگان این یادواره مردمی، افزود: امروز فرزندان شهدا، پا جای پای پدران حماسه‌آفرین خود گذاشته‌اند که زمهریر سرد دشمنان در برابر گرمای وجود این نسل مقاوم و مبارز تحمل ایستادگی ندارد.

سپهر با بیان اینکه بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: امروز ارزش انقلاب اسلامی در دفاع از حرم مطهر ائمه اطهار(ع) شکل گرفته است.

به گفته این مسئول، مرگ پایان زندگی هر فردی است اما شهید با انتخاب مرگی آگاهانه سعادت را برای خود بر می‌گزیند و به زندگی جاودانه می‌رسد که در پرتو آن حیات جمهوری اسلامی ایران نیز رقم خورده است.

فرماندار قروه با اشاره به اقتدار و امنیت کشورمان، افزود: این امنیت حاصل خون شهداست که دشمنان در درک و پی بردن به ریشه‌های عمیق آن ناتوان مانده‌اند.

سپهر از 8 سال دفاع مقدس به عنوان معیار بسیار ارزنده‌ای نام برد تا به دشمنان این آب و خاک ثابت شود که اگر چشم ناپاک خود را به کشورمان بدوزند، جوانان ما با تمام وجود در برابر دنیای آنان خواهند ایستاد.

وی بر لزوم تذکر و یادآوری آن روزهای ارزشمند تاکید کرد و گفت: در آوردگاه تاریخی هر ملت و کشوری، جوانان نقش به سزایی دارند که در تاریخ کشور ما نیز این قشر با شور و غرور و اخلاص توانسته‌اند ایران اسلامی را از پیچ‌های خطرناک تاریخی عبور دهند.

سپهر در ادامه به رشادت، پایمردی و مقاومت مردم سریش‌آباد در طول دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم این دیار در 8 سال دفاع مقدس همچون مسلمانان صدر اسلام دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلابی را با تقدیم 150 شهید به خوبی وظیفه خود را ایفا کردند.

وی خطاب به جوانان سریش‌آبادی گفت: امروز شما باید به خود ببالید که دل در گرو این انقلاب و این منطقه دارید.

این مسئول تصریح کرد: در لحظاتی که نظام اسلامی نیاز به حمایت داشت، تنگه احد منطقه کردستان به دست نیروهای دلیر سریش‌آبادی در برابر ضدانقلاب خناس حفظ شد و این نشان افتخاری برای تک‌تک مردم این شهر است که باید آن را برای همیشه تاریخ در نهاد خود حفظ کنند.

وی افزود: سریش‌آباد همچون دوکوهه، پادگانی برای اعزام نیرو به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس بود که فرزندان این دیار خود همواره در صف مقدم اعزام بودند.

وی با بیان خضوع و خشوع همه مسئولین در برابر این همه عظمت و اقتدار و ایستادگی مردم این منطقه، افزود: بر دستان تک‌تک مادران و پدران شهدا بوسه می‌زنم و به این بوسه افتخار می‌کنم.

ارسال نظرات