خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اجرای طرح ارائه خدمات حمایتی برای 1358 دانش آموز استثنایی استان

به منظور برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات پزشکی، توانبخشی، طرح خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی اجرا می گردد.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۷۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص حمایت از دانش آموزان استثنایی گفت: به منظور ایجاد فرصت‌های برابر و اثربخش توانبخشی و برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از خدمات پزشکی، توانبخشی، طرح خدمات حمایتی به کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) اجرا می گردد.

وی افزود: این طرح با همّت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای سال 1394 در کل کشور در شرف اجراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: این طرح پرداخت هزینه های جراحی کاشت حلزون شنوایی، داروهای مستمر، خدمات بیمارستانی از قبیل جراحی، بستری، شیمی درمانی و رادیوتراپی، خدمات پاراکلینیکی شامل MIR، آندوسکوپی، سونوگرافی، سی تی اسکن، اکو کاردیوگرافی، نوار مغز EEG ، نوار عصب، نوار عضله EMG ، گچ گیری، تست ورزش، رادیوتراپی، رادیولوژی و آزمایشات تخصصی پزشکی و خدمات حمایتی مداخله ای و توانبخشی شامل خرید سمعک، عینک و تبلت برای کم بینایان، هزینه های انواع اورتز و پروتز، خرید ویلچر و واکر را در بر می گیرد.

سالار قاسمی تصریح کرد: بر اساس این طرح مدیران مدارس استثنایی موظفند ضمن اطلاع رسانی جامع به والدین دانش آموزان دارای نیازهای ویژه، نسبت به شناسایی، تنظیم مدارک و ارسال آن به کارگروه استانی مستقر در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اقدام نمایند.

ایشان اضافه کرد: کارگروه استانی نیز با بررسی و تأیید مستندات، مطابق با دستورالعمل مربوطه، نسبت به ارسال مدارک به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اقدام و سازمان هزینه های انجام شده را به حساب شخصی نوآموزان و دانش آموزان واریز می نماید.

قاسمی در ادامه گفت: داشتن بیمه پایه برای دانش آموزان الزامی بوده و دانش آموز می بایست ابتدا از خدمات بیمه ای پایه شامل خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و ... و نیز بیمه تکمیلی در صورت داشتن، استفاده نموده، سپس اقدام به اخذ خدمات حمایتی از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نماید.  

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: طرح ارائه خدمات حمایتی برای 1358 دانش آموزان استثنایی استان شامل کلاس های خاص و ضمیمه استثنایی و دانش آموزان مشمول طرح آموزش تلفیقی–فراگیر مدارس عادی در دوره های مختلف تحصیلی تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی اجرا   می شود.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار