سرتیپ نجفی گفت: اگر غربی ها وارد اقتصاد ایران شوند وارد اقتصاد مصرفی می شوند، نه اقتصاد تولید و شکوفا.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۷۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

رئیس پژوهشکده تحقیقات و مطالعات بسیج در مراسم هفته پژوهش که در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه روح الله با حضور روئسای دانشگاه های استان برگزار شد گفت: شکی نیست که امروز درگیر جنگ فراگیر اقتصادی هستیم و جنگ های متعددی به ما تحمیل شده؛ با فرمول مقاومت با آن مواجه شدیم و با این فرمول از دل هر جنگی قدرت بزرگی برای جمهوری اسلامی سر برآورد.

وی گفت:بالاترین شتاب علمی جهان را با 4800000 نفر دانشجو و صد هزار هیئت علمی با انواع آزمایشگاه های مجهز و توان های بالای تحقیقاتی بلا استفاده داریم و نخبگانی که به کشورهای صنعتی دنیا با حقوق های بالا از کشور مهاجرت داده می شوند در حالی که اگر میدان کار درست کنیم اغلب می مانند.

وی با توجه به اینکه شرایط اقتصادی را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم سرمایه های داخلی و خارجی به طور خودکار به سوی ما سرازیر می شود و هیچ نیازی به تغییر سیاست خارجی نداریم گفت: اگر اگر شرایط اقتصادی را برای سرمایه گذاری فراهم نکنیم، ولو اینکه سیاست خارجی مان را کاملاً عوض کنیم و با استکبار به سازش برسیم، سرمایه گذاری خارجی که هیچ، حتی سرمایه های داخلی هم به سوی اقتصاد مولد نخواهند آمد.

سردار نجفی گفت:امروز در کشورعلاوه بر میلیاردها دلار و میلیاردها یورو در بانک های خارجی، لااقل 700/000/000/000/000 تومان نقدینگی در کشور است، این نقدینگی چه می شود،خرید طلا، ملک، ارزهای خارجی، دلالی و خرید و فروش، چون سود انجاست، پس چرا صرف سرمایه گذاری مولد نمی شود؟ چون سود در آنجا نیست.

وی با اشاره به اینکه آیا یک غربی از ما ایرانی ها برای کشور ما دلسوز تر است که سرمایه خودش را بیاورد در جایی که برایش سودآور نیست راکد کند گفت:هرقدر هم از ارزش ها کوتاه بیاییم، هر قدر با غربی ها دوست شویم غربی ها که از ایرانی ها ایرانی تر نخواهند شد وسرمایه ایرانی ها جذب تولید نمی شود چه برسد به سرمایه های خارجی .

وی افزود:اگر زمینه های اقتصادی خراب باشد باید برای آمدن سرمایه، کاسه گدایی دست بگیریم منابع زیر زمین را مفت بدهیم، نفت و گازمان را مفت بدهیم، آبرو، ارزش ها و دینمان را هم بفروشیم، خارجی ها دو سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.

رئیس پژوهشکده تحقیقات و مطالعات بسیج گفت:اگر آنها برای دادن تکنولوژی تحت فشار قرار گیرند فناوری های قدیمی خود را خواهند داد نه فناوری روز و آنها تکنولوژی های دسته چندم خودشان را که دیگر بازدهی ندارد به ما با قیمت گزافی می فروشند و با پول آن فناوری پیشرفته تری را برای خودشان می سازند و بعد ما در رقابت با خودشان می بازیم.

سردار نجفی گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مولد، درون زا،پیشرو وبرون گرا و اقتصاد عاریتی اقتصاد مصرفی، برون زا، دنباله رو و درون گرا است.

وی با توجه به ویژگی های اقتصاد مقاومتی گفت: امنیت غذایی امروزه نه تنها در جهت بهبود معیشت مردم بلکه در استقلال کشور و امنیت ملی تاثیر جدی دارد و وقتی که مشکلی پیش می آید، این تنبل ها هستند که صورت مسئله را پاک می کنند، افراد باهوش به دنبال راه حل می گردند و غلبه بر بحران کم آبی هم راه حل هایی دارد و نباید به بهانه ی کم آبی کشاورزی را تضعیف کنیم.

وی در پایان نمونه های عینی مقاومت را که با همت و تلاش و در یک کلام مقاومت توانستیم دست پیدا کنیم برشمرد وگفت:تولد مقتدر ترین دستگاه اطلاعاتی و امن ترین کشور منطقه از دل مقاومت در مقابل موج بزرگ تروریسم وتولد مقتدرترین نیروی دفاعی منطقه از دل مقاومت در مقابل جنگ تحمیلی و تولد قدرت اول موشکی منطقه از دل مقاومت در جنگ شهرها و تولد پرشتاب ترین پیشرفت علمی جهان و دستیابی به رتبه 17 علمی جهان از دل مقاومت در مقابل تحریم علم و تولد قدرت اول سیاسی منطقه از دل مقاومت در مقابل مطامع سیاسی مستکبران می باشد و اقتصاد هم مانند همین موارد با مقاومت می توان به اقتصاد شکوفا دست پیدا کرد.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر تجلیل بعمل آمد.


ارسال نظرات