زنجان صاحب یک کرسی در مجلس خبرگان و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است که انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی همزمان هفتم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۸۲۵۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت: ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس برنامه ریزی های قانونی انجام شده با آغاز ساعت اداری سراسر کشور و به تبع آن استان زنجان در فرمانداری ها، وزارت کشور و کنسولگری و سفارتخانه های ایران آغاز شد.

بهروز مهدوی افزود: از امروز 17 حوزه انتخابیه در سطح استان زنجان برای ثبت نام متقاضیان آماده خدمات رسانی است و علاقه مندان می توانند به چهار حوزه انتخابیه اصلی ابهر، زنجان، ماهنشان و خدابنده و یا 13 حوزه انتخابیه فرعی شامل دیگر فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند. مهدوی اظهار کرد: متقاضیان فقط می توانند در فرمانداری های حوزه انتخابیه مورد نظر خود ثبت نام کنند و ثبت نام در سایر فرمانداری های کشور پذیرفته نیست.

مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت: متقاضیان خارج از کشور نیز می توانند به سفارتخانه ها یا سرکنسولگری های ایران مراجعه و اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور از وزارت امور خارجه اطلاعات این افراد را دریافت و برای تایید صلاحیت به فرمانداری های حوزه انتخابیه مورد نظر ارسال می کند.

مهدوی ادامه داد: متقاضیان ثبت نام می توانند برای ارائه مدارک و ثبت نام خود به هر یک از مراجع قید شده مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر آغاز شده و تا دو دی امسال ادامه دارد و ثبت نام برای مجلس شورای اسلامی از امروز 28 آذر آغاز و تا چهار دی تداوم خواهد داشت.

مدیرکل انتخابات استانداری زنجان گفت:۳۰ نفر ازهر حوزه انتخابیه اعضای مجلس خبرگان هر حوزه انتخابیه از طریق هیات اداری که شامل فرمانداری، دادستان استان و مدیر کل ثبت احوال استان زنجان مشخص می شود و به هیات نظارت استان ارسال می شود و این هیئت هم ۴۸ ساعت وقت دارد در خصوص احراز صلاحیت معتمدین مردم اظهار نظر کند.

از حوزه انتخابیه زنجان و طارم دو نفر، یک نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، یک نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود و یک نفر از شهرستان خدابنده به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

ارسال نظرات